וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אבטחה בבה"ד 1: קצין ביקורת התחזה ונכנס לבסיס ללא בדיקה

22.9.2019 / 8:42

פרסום ראשון: הקצין מאגף המבצעים הציג עצמו כמח"ט בחיל השריון, הצליח להיכנס לבסיס ויצא משטחו בנסיעה בג'יפ צבאי ללא אישורים. במהלך הביקורת אותרו אמצעי ראיית לילה ומפתחות של כלי רכב ללא אבטחה - בניגוד גמור לפקודות הצבא. צה"ל: ינקטו צעדים בעקבות ממצאי הביקורת

בה"ד 1 , ינואר 2012. דובר צה"ל
חדר לבסיס ויצא עם ג'יפ צה"לי ללא בדיקה. חיילים בבה"ד 1/דובר צה"ל

לאחר כמה מקרים חמורים בהם נגנבו נשקים, תחמושת וציוד צבאי מיוחד מבסיסי צה"ל, מדי חודש מתקיימות ביקורות ברחבי הארץ במטרה לבחון את מעגלי האבטחה בבסיסי צה"ל. כחלק ממדיניות זו של ראש אגף המבצעים האלוף אהרון חליוה, ביום שישי קצין ביקורת של אגף המבצעים בצה"ל התחזה למח"ט בחיל השריון, הצליח להיכנס לבסיס בית הספר לקצינים של צה"ל בה"ד 1 שבאזור מצפה רמון ללא בדיקה של החיילים, סייר ברחבי הבסיס, יצא משטחו בנסיעה בג'יפ צבאי וחזר אל תוכו ללא אישורים.

במהלך הביקורת, שנעשית בין היתר עקב החשש שהציוד הצבאי הגנוב יימכר לידיים עוינות, כולל ארגוני טרור בשטחים, סייר הקצין ברחבי הבסיס, נכנס לכמה משרדי גדודים ומצא כי הדלתות פתוחות ואין בהן נוכחות של מפקדים או צוערים. פרט לעובדה כי בכלל המשרדים נמצא בין היתר חומר בלתי מסווג, הצליח הקצין לאתר באחד המשרדים אמצעי ראיית לילה שהושאר ללא שמירה בניגוד גמור לפקודות ומכשיר קשר. במשרד אחר מצא קצין הביקורת מפתחות של כלי רכב צבאי עמו ערך סיור בבסיס ללא הפרעה. במשרד נוסף מצא מפתחות של ג'יפ צבאי עמו החליט הקצין לצאת מהבסיס כדי לבחון את רמת הערנות והדרכות של השומרים בבה"ד 1 אך להפתעתו הצליח לצאת החוצה ולחזור שוב לבסיס מבלי שיקבל את האישורים המתאימים.

גורמים באגף מבצעים הסבירו כי בשנים האחרונות אגף המבצעים ביצע עבודת מטה מקיפה שכללה את בחינת נושא אבטחת מחנות ובסיסים ומיפה נקודות תורפה. באגף התאימו נהלים והשקיעו עשרות מיליוני שקלים ברכיבי ביטחון ואמצעים טכנולוגיים אך הבסיס הראשון לאבטחה היא משמעת והקפדה על נהלים.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף אהרון חליוה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
עוקב אחר מעגלי האבטחה בבסיסים, ראש אגף מבצעים האלוף אהרון חליוה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ביום שישי התקיימה ביקורת אבטחת מחנה של אגף המבצעים בבה"ד 1, במסגרת ביקורות שוטפות על מנת לבחון ולשפר את תחום האבטחה בבסיסי צה"ל. ממצאי הביקורת עלו לתחקור המפקדים וינקטו צעדים בנושא, זאת מתוך החשיבות בה רואים מפקדי בה"ד 1 את נושא ניהול תחום השגרה בנורמות והסטנדרטים הגבוהים ביותר". יצוין, כי ממצאי הביקורת מתוחקרים על ידי מפקד בה"ד 1 אלוף-משנה גיא לוי.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • בה"ד 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully