וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שתי להקות ושלושה רכבי יוקרה: אוזבקיסטן נלחמת בחתונות הפאר

21.9.2019 / 8:17

חקיקה חדשה באוזקיסטן שמטרתה להלחם בחתונות הראוותניות שמתקיימות במדינה, קובעת הגבלות מפורשות ומציבה סטנדרטים נמוכים מהרגיל. "חתונותינו הגיעו לשלב בו עלולות לגרום לפשיטת רגל של המדינה, ללא כל מלחמה", אמר חבר פרלמנט אוזבקי

לא יותר מ-250 אורחים, שתי להקות ומקסימום של שלושה רכבי יוקרה בשיירה, אלו הן הנחיות במסגרת חקיקה חדשה שאומצה השבוע על ידי הפרלמנט האוזבקי, באשר לקיום חתונות וטקסים אחרים. זאת, בניסיון למזער את הוצאות העתק, שגרמו לחובות בקרב משפחות רבות באוזבקיסטן.

החתונות המפוארות אינן בהכרח מבחירה. מדובר בחלק מרף שהוצב בחברה האוזבקית ומאלץ משפחות להכנע לתכתיבים חברתיים, כך אמר חבר הפרלמנט האוזבקי איגבול מירזו בתגובה לחוק והוסיף: "חתונותינו הגיעו לשלב בו הן יכולות לגרום לפשיטת הרגל של המדינה, ללא כל מלחמה".

נשיא אוזבקיסטן שבקט מירזייאיב, תמך גם הוא לרגולציה ותקף את המנהג הידוע לשמצה בטענה שתשלומי החובות הנגזרים מהוצאות החתונה המוגזמות, גורמים לעלייה בשיעורי התמותה בטרם עת של אזרחים בשנות ה-50 ומעלה לחייהם, כתוצאה מלחצים נפשיים.

נשיא אוזבקיסטן שבקט מירזייאיב, מאי 2017. AP
נשיא אוזבקיסטן שבקט מירזייאיב/AP

בעוד שהמחייה הממוצעת באוזבקיסטן, בהתבסס על הבירה טשקנט, עומדת על בין 200 ל-300 דולר בחודש, הוצאות החתונה עומדות באופן לא פרופורציונלי, על יותר מ-20 אלף דולר לחתונה כולה. אזרחים רבים עובדים מחוץ למדינה, בעיקר ברוסיה, על מנת לתמוך במשפחותיהם כלכלית, כאשר ההוצאה העיקרית היא חתונה והחזרי החוב נגררים לאורך זמן.

הרגולציה שתיושם בשנה הבאה, אמורה ליישר קו בין האזרחים באשר לסטנדרטים של טקסים שונים ומציבה את הרשויות השונות הפועלות במדינה כאמצעי אכיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully