וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: תוצאות הבחירות בישראל מעידות על משבר עמוק

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

20.9.2019 / 17:17

לדברי מזכ"ל חיזבאללה, כישלונו של נתניהו בהשגת רוב להקמת ממשלה מעיד על היעדר אמון בהנהגה בישראל. "לא משנה לנו אם ראש ממשלת ישראל ימני או שמאלני, בעינינו כולם ברבריים וברוטלים". על הפלת המל"ט: "פעולותינו מרסנות את ישראל"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום, 20 בספטמבר 2019. אתר רשמי
"ריסן את האויב". נסראללה, הערב/אתר רשמי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עקץ הערב (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי כישלונו בהשגת רוב לממשלה חדשה מעיד על משבר בהנהגה ואובדן אמון בה. "נתניהו ניסה לעשות ככל שביכולתו להצליח בבחירות", אמר נסראללה. "הוא תקף את הפלסטינים, האסירים, עיראק וסוריה, עשה הכול כדי להישאר וזכה לתמיכה אמריקנית חסרת תקדים".

"לא מעניינות אותנו תוצאות הבחירות בישראל", המשיך נסראללה. "מדיניותה העוינת את הפלסטינים והערבים זהה לכולם. לנו לא משנה אם ראש הממשלה ימני או שמאלני כיוון שאצל כולם יש את אותה ברבריות וברוטליות".

ראובן רובי ריבלין ובנימין נתניהו מחזיקים ידיים באזכרה לנשיא התשיעי של ישראל, שמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא משנה לנו אם ימין או שמאל". נתניהו וגנץ, אתמול/ראובן קסטרו

"בעבר היו פשעים בקרב הימין אך גם בקרב השמאל, אין שום הבדל", ציין מזכ"ל חיזבאללה. "רבין ופרס, שרון ובן גוריון ואחרים ונתניהו ואהוד ברק וגנץ ומנץ - כולם אותו דבר. אנחנו עוקבים אחר הנושא אך זו ממשלת האויב והתוקפנות היא אותה תוקפנות".

במהלך נאומו התייחס נסראללה להפלת מל"טים ישראלים, האחרון שבהם - על פי דיווחים בסוריה אמש - הושמד מל"ט באזור עקרבה, שם תקף בחודש שעבר חיל האוויר מטרות איראניות וסיכל פיגוע מתוכנן באמצעות רחפנים חמושים. לילה לפני כן דווח כי כוחות המזוהים עם איראן הותקפו בסמוך לגבול בין סוריה ועיראק. "הפלת מל"ט הישראלי ריסנה את הפעולות האלימות של ישראל במרחב, והבטיח כי יגיב בהמשך לפעולות נוספות. "אנו עומדים על זכותנו לסכל מל"טים ישראלים ומחויבים למאזן ההרתעה הנוכחי", אמר.

עוד בוואלה!

טראמפ הטיל סנקציות על הבנק המרכזי של איראן: "מוכנים לאופציה צבאית"

לכתבה המלאה
עמר אליאס אל-פחורי מפקד כלא אל-חיאם בדרום לבנון לשעבר ובכיר בצבא דרום לבנון, 2019. צילום מסך
להעניש על הפשעים. אל-פחורי/צילום מסך

נסראללה הקדיש חלק נכבד מנאום הווידאו שלו, לרגל מותו של איש הדת חוסיין כוראני, למעצרו של עמר אליאס אל-פחורי, בכיר לשעבר בצבא דרום לבנון ומפקד הכלא אל-חיאם שנעצר לאחרונה בלבנון והואשם בשיתוף פעולה עם ישראל. חזרתו למדינה עוררה סערה בציבור וברשתות החברתיות וזכתה לגינוי נרחב בחוגים הפוליטיים וחידשה את הטענות על עינויים שהתבצעו באסירי הכלא שנודע לשמצה. "כל משתפי הפעולה עם ה'אויב הציוני' הם בוגדים ויש להעמידם לדין על פשעיהם", אמר.

בית הסוהר אל חיאם שנפתח בשנת 1984 ברצועת הבטחון של ישראל בדרום לבנון, נוהל על ידי צד"ל שמפקדיו היו ברובם נוצרים לבנונים. ישראל מכחישה כל קשר להתנהלותו של הכלא. "חלק ממשתפי הפעולה ברחו בשנת 2000 עם משפחותיהם לישראל, הסכמנו לא לקרוא להם "מורחקים" שכן אף אחד לא הורחק אלא הם ברחו. אין כאן 'מורחקים לישראל, אלא "נמלטים'... אחרי ששהו בפלסטין הכבושה במשך שנים, עם חזרתם הם חייבים להסגיר את עצמם למודיעין הצבא הלבנוני כדי שיחקור אם הפכו למשתפי פעולה או חיילים. תמיד אמרנו שאנחנו מברכים על חזרת משתפי הפעולה במסגרות ומנגנונים משפטיים מסויימים אולם אין פירוש הדבר כי הגבולות פתוחים וכל מי שרוצה יכול לחזור מבלי לתת דין וחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully