וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן על הבחירות בישראל: "עמדתנו - נגד נתניהו"

יו"ר הרשות הפלסטינית המבקר באוסלו הביע במילים הקצרות התנגדות לתרחיש שבו יקים נתניהו ממשלה נוספת. לעומתו, שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי שמר על נייטרליות: "כל מי שיצליח להקים ממשלה - אנחנו מוכנים לשבת איתו או איתה במטרה לחדש את המשא ומתן"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, המבקר באוסלו, הביע הלילה (חמישי) לכתבים התנגדות להקמת ממשלה חדשה על ידי בנימין נתניהו - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "עמדתנו היא: נגד נתניהו", אמר אבו מאזן לכתבים, בתשובה לשאלה איזו ממשלה הוא מעדיף שתקום בישראל.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, אף הוא חלק מהמשלחת הפלסטינית שנסעה לביקור בן יומיים בנורבגיה, ביטא עמדה נייטרלית יותר בנוגע למאבק על ראשות הממשלה לאחר הבחירות. "כל מי שיצליח להקים ממשלה - אנחנו מוכנים לשבת איתו או איתה במטרה לחדש את המשא ומתן", אמר.

אבו מאזן בישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית מחר בערב ברמאללה לדיון באתגרים הניצבים בפני הרשות ובהם קיזוז הכספים והריסת הבתים בואדי חומוס, 25 ביולי 2019. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יולי 2019/רויטרס

ביום הבחירות אמר ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתיה, כי "אנחנו לא מסתמכים בשום צורה על הבחירות בישראל, וההבדל בין התוצרים שלהן הוא כמו ההבדל בין פפסי קולה לקוקה קולה". אשתיה גינה את הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלת הריבונות בבקעת הירדן אחרי הבחירות. "למרבה הצער הציבור הישראלי צומח ימינה, אבל אנחנו רוצים שמי שיהיה בשלטון יעמוד ויגיד לעולם שהוא מוכן לסיים את הכיבוש". ראש הממשלה הפלסטיני הזהיר כי "אם תימשך מדיניות ממשלת ישראל - נלך לצעדים נוספים".

גם חבר הוועד המרכזי של פתח, חוסיין א-שייח, תקף את נתניהו וטען כי "האשמות נתניהו וחלק מחברי הליכוד לפיהן הרשות הפלסטינית מתערבת בבחירות הן האשמות בטלות, שנועדו לנמק את המשך הקמפיין נגד הרשות ומנהיגיה". עוד הוסיף כי "אנחנו סבורים שהבחירות הן עניין ישראלי פנימי וזו עמדתנו העקבית והברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully