וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת פינתה מחנה מהגרים בסמוך לתעלה עם בריטניה

מאות בני אדם, בהם משפחות עם ילדים, פונו ממתחם בדנקרק שגדל בשנה האחרונה בשל "סכנה בריאותית ובטיחותית". בתקופה האחרונה חלה עליה במספר המגרים המנסים להגיע משם לאי הבריטי דרך הים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

יותר מ-700 בני אדם, כולל משפחות וילדים, פונו ממחנה הגירה זמני בדנקרק שבצרפת. זאת אחרי שבית משפט קבע כי המתחם, הכולל חדר כושר ושדה סמוך, מהווה סכנה לבריאות ולביטחון. חדר הכושר נפתח למשפחות מהגרים, רבים מהם כורדים עיראקים, שחיפשו מקלט בדצמבר האחרון, והמתחם גדל במהירות בחודשים האחרונים כשמהגרים הציבו אוהלים בשדה הסמוך אחרי שהאולם התמלא. חלק מהשוהים במקום הופתעו מהגעת השוטרים וכוחות אחרים.

זהו הפינוי הגדול ביותר זה יותר משנה, וסגירתו המידית תרמה לפי ההערכות לעלייה במספר המהגרים החוצים את תעלת למנש בסירות. ארגוני זכויות אדם אומרים כי פינויים אחרים בהיקף קטן יותר בדנקירק ובקאלה הפכו את חייהם של המהגרים לבלתי-נסבלים.

המפונים חולקו לגברים רווקים ולמשפחות, והועלו על אוטובוסים שונים. המשטרה ערכה חיפושים על חלק מהגברים, והחרימה חפצים חדים ומצתים מהתיקים שלהם. גורמים בריטיים עקבו אחרי המבצע מקרוב.

שוטרים מפנים מתחם מהגרים בדנקרק, צרפת, 17 בספטמבר 2019. אתר רשמי
שוטרים מגיעים למתחם בשעות הבוקר, היום/אתר רשמי

עאריף מוחמד, בן 23, סיפר לגרדיאן כי הוא נשאר במקום במשך חמישה ימים, אחרי שעזב את סוריה בחיפושיו אחרי "שלום וביטחון". לדבריו, הוא נפצע בפיגוע במולדתו והוא רוצה ששרידי הפצצה שפגעה בו יוסרו בבריטניה. הוא תיאר תנאים נוראיים בתוך המחנה. עם עלייתו לאוטובוס, הוא אמר כי הוא אינו יודע לאן הוא נלקח. "אנחנו מקווים שהם לא לוקחים אותנו לכלא", אמר. בהמשך הוא סיפר במסרון ששלח כי הם נלקחו לברסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully