וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות החשובות באמת: להביט לקושי בעיניים - מבלי לפחד

לי גיא-רון

17.9.2019 / 7:55

פיתוח יכולות כתיבה, דיבור בקול, לימודים אקדמיים ואפילו ריקוד, הן מקצת הבחירות עמן לי גיא-רון מתמודדת - עם המון אומץ, ומבלי לוותר. ההתעלמות מהמגבלה יכולה להיות לעיתים מתסכלת, מסובכת וארוכה, אך הבחירה להתעקש רק מראה עד כמה היא הדבר הנכון לעשות

ללא קרדיט

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 25. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

לנוכח הבחירות הכלליות לכנסת ה-22 הקרבות, אני רוצה להתייחס למושג הזה - בחירות. במהלך החיים שלנו אנחנו עושים הרבה בחירות. החשיבות שלהן בחיינו עצומה. בלא מעט מצבים, הכול קם ונופל על הבחירות שאנחנו בוחרים בהן, בכל תחום, ובוודאי בעניינים שתלויים בנו או בעיקר בנו.

אני מבקשת להציג בפניכם חלק מהבחירות שלי. היו לי הרבה במהלך חיי. חלקן היו בנושאים או בעניינים שבהם החלטתי לבד, וחלקן עם אנשים שעזרו לי, כמו המשלבות שלי או המשפחה. חלקן היו בנושאים חשובים מאוד, וחלקן פחות.

לי גיא רון. ראובן קסטרו
כמעט כל דבר שאנחנו עושים בחיינו הוא בחירה. לי גיא-רון/ראובן קסטרו

כמעט כל דבר שאנחנו עושים בחיינו הוא בחירה. ברור שגם לבחור לכתוב על נושא מסוים זו תמיד בחירה שקשה לי. אני חושבת שלרוב להחליט על מה לכתוב זאת בחירה שיש בה הרבה משמעויות, עד שקשה להחליט. אבל עדיין, בעלת טור יכולה תמיד לחזור בשבוע הבא לנושא שהוזנח השבוע לטובת אחר, וזה לפעמים מקל על העניין.

מבין הבחירות הגדולות שלי, רציתי להדגיש את הבחירה המשמעותית האחרונה שלי: לנסות ללמוד ולפתח את יכולת הכתיבה שלי בתמיכה. מדובר בשיטה חדשה שאולי תעזור לי להתבטא באופן יעיל וטוב יותר. בעבר ניסיתי ללמוד לדבר דרך הקלדה. זאת שיטת כתיבה מיוחדת שבה משתמשים אנשים שאין להם יכולת להפיק קול מסיבות שונות, והם נעזרים במקלדת ממוחשבת על מנת לבטא את עצמם.

עבורי זה לא כל כך הצליח אז, מסיבות שונות. אבל בחרתי לנסות ואני לא מצטערת. ללמוד שיטות כתיבה חדשות ויותר עצמאיות זה משהו שממש קשה לי לעשות. זהו עניין שמתסכל אותי מאד. התהליך דורש הרבה תמיכה ועידוד רב של כל מי שמסביבי. אבל אין לי ספק שהבחירה להתעקש ולא לוותר היא נכונה. לפעמים, גם כשאין באמת תוצאות, זה מרגיש לי כמו הדבר הנכון לעשות. לבקש ממישהו ללמד אותי משהו חדש, שצפוי להוביל אותי כמעט בוודאות לתסכול רב, זה לא קל. עם זאת, בחרתי ואני ממשיכה לבחור להתמודד עם הקשיים.

עוד בוואלה!

מילה שלי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת מהבחירות המשמעותיות: לפתח את יכולת הכתיבה בתמיכה. לי גיא-רון עם המשלבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך אני גם מתייחסת לבחירה נוספת ומיוחדת שלי, בתחום דומה: ללמוד לדבר בקול. מלידה, אני לא מצליחה להפיק קולות של דיבור, של שיחה. זה ממש לא פשוט עבורי ואולי אפילו בלתי אפשרי. לכן, אני חושבת שזאת נחשבת בחירה אמיצה, כי לא בטוח שאצליח. אני חושבת שבחירות אמיצות הן בחירות קשות, אבל כל הצלחה קטנה בהן היא נהדרת ונותנת כוח להמשך.

בחירה נוספת שלי היא ללמוד לרקוד. זה משהו שמאוד רציתי לעשות מאז היותי ילדה. תמיד היה לי כיף לראות אנשים אחרים רוקדים במסיבות סיום וברחוב. כבר בבית הספר היסודי ראיתי את כל הבנות רוקדות בכל הזדמנות. תמיד פחדתי לנסות את הדבר המסובך הזה. הרי ריקוד דורש קואורדינציה. הוא מורכב מתנועות שונות, שאת רובן קשה לי לעשות. אני רוצה שתבינו שבשבילי, כל התנועות האלה ממש מסובכות. אני אוהבת לרקוד מאד, אבל זה ממש לא פשוט בשבילי. עם זאת, אני מאמינה שעם קצת אימון, או הרבה במקרה שלי, זה אפשרי.

בחירות אישיות- לי גיא רון. עיבוד תמונה
"משהו שמאוד רציתי לעשות מאז היותי ילדה". לי גיא-רון רוקדת/עיבוד תמונה

בן הזוג שלי מאד תומך בי, הוא מוביל בריקודים ונותן לי תחושת ביטחון. אני ממש שמחה שבחרתי להתחיל ללמוד לרקוד. זהו בין הרגעים המהנים שלי במשך השבוע. שיפור בתנועה כשלעצמו מסייע לי גם בפעולות הפשוטות יותר בחיים, כמו הליכה זקופה או הכנה של דברים מסוימים. אני מודה לכל מי שעזר לזה לקרות. לא הכול היה תלוי בי, אבל הבחירה להתעלם מהמגבלות ולהתמודד הייתה לגמרי שלי, והדבר הזה נכון גם בכל הנוגע לאימונים הגופניים שאני עוברת מידי שבוע.

חשוב לי מאוד לעשות את הבחירות שלי בעצמי. גם בחירות קטנות, כמו כל הבחירות היומיומיות וגם אלה הגדולות קצת יותר, כמו מה ללמוד. למשל, כיום אני בעיצומו של תהליך הבחירה של הקורס האקדמי לסמסטר הקרוב. יש לי כל כך הרבה אפשרויות וזה מורכב וקשה לי להחליט.

לי גיא רון. באדיבות המצולמים
"חשוב לי מאוד לעשות את הבחירות שלי בעצמי". לי גיא-רון באימון ספורט/באדיבות המצולמים

הבחירות המהותיות הגדולות הן כבדות וקשות, אך נחשבות כמעצבות חיים: זוגיות, הורות, מקצוע, מקום מגורים, ערכים. אבא שלי אומר שמבלי שנשים לב, דווקא בחירה קטנה יכולה להשפיע על החיים שלנו הרבה יותר מאחרות, שנחשבות יותר. אבל, אי אפשר להתנהל כל היום בלחץ של מה לבחור. בסוף בכלל מתברר שהחיים שלנו הופכים לאוסף של בחירות שאומנם בחרנו, אבל הבחירה בהן לא בהכרח נעשתה תמיד תוך מחשבה מראש.

אני מאחלת לכולכם בחירות מוצלחות, גם לכנסת וגם בהקשר בחירות אחרות בחיים. ואם יש עניינים שאין לנו שליטה עליהם - אז אין. מישהו הרי כבר אמר שהחיים הם מה שקורה לנו בזמן שאנחנו מתכננים תכניות אחרות. חשוב להפיק את המיטב ולנסות ליהנות גם ממה שממילא קורה. מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully