וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בצה"ל: חשש שארגוני הטרור יגדילו את טווח השיגורים לפני הבחירות

15.9.2019 / 23:28

לאחר שבימים האחרונים התפרסמו כמה הצהרות של גורמים בג'יהאד האסלאמי על הכוונות להגיב אם וידרדר מצבם של אסירים ביטחוניים חולים או שובתי רעב בבתי הכלא בישראל, במערכת הביטחון נערכים בכוננות לימים המתוחים

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביעד בללי

דריכות בצה"ל על רקע חשש שארגוני הטרור יגדילו את טווח שיגורי הרקטות ביומיים האחרונים לבחירות. בימים האחרונים התפרסמו כמה הצהרות של גורמים בג'יהאד האסלאמי על הכוונות להגיב בטרור במידה וידרדר מצבם של אסירים ביטחוניים חולים או שובתי רעב בבתי הכלא בישראל.

איומים אלו מצטרפים למצב המאוד נפיץ ברצועת עזה שנובע בעיקר מבעיות כלכליות ומאתגרים שהציב ארגון הג'יהאד האסלאמי לחמאס. במערכת הביטחון התריעו כי למרות הדיאלוג עם חמאס בתיווך המצרים, כניסת הכסף לרצועת עזה והתחייבות ישראלית לקדם את ההסדרה רחוקה ישראל כחוט השערה ממלחמה עם ארגוני הטרור הפלסטינים. הגורמים טוענים כי חמאס מנסה לרסן את הג'יהאד האסלאמי אך נקרע בין הרצון לשמר יציבות כדי לקדם את ההסדרה עם ישראל ומנגד לא לפגוע בג'יהאד האסלאמי שממומן על ידי איראן שמעבירה גם אליו כסף.

גבול רצועת עזה הצפוני, עבודת הביצורים והמכשול, שריון בגבול, מוצבי חמאס. ראובן קסטרו
כוחות צה"ל בגבול הרצועה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

חמאס עשוי לנצל את התקופה הרגישה בישראל וייסחט את הלימון עד הסוף במטרה לזכות בהטבות או התחייבויות להישגים. בהנהגת הארגון יודעים כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה, בטח לא בעת הזו, ולכן המחיר שתשלם יהיה מאוד מוגבל. בכל העת, רצועת עזה רותחת והביקורת נגד חמאס לא דועכת. ארגון הטרור השני שמנצל את הימים עד יציאתם של אזרחי ישראל לקלפיות הוא הג'יהאד האסלאמי.
הנהגת הארגון בעזה מקבלת עידוד ממנהיגה היושב בדמשק זיאד נחאלה, דחיפה ומימון מאיראן וקריצות עיניים מחמאס, שחושש לרסן בכל מחיר כדי לא לספוג ביקורת מטהראן. הג'יהאד האסלאמי גם מנצל את המדיניות הישראלית, שלרוב מטילה את האחריות על חמאס ותוקפת רק את תשתיותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully