וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמונות פאר על חשבון הציבור: פרשת השחיתות שמסבכת את א-סיסי

15.9.2019 / 13:04

איש עסקים גולה פרסם סרטונים שבהם הוא מתאר בזבוז כספי עתק על ידי נשיא מצרים והצבא, לבניית מיזמי פאר. זאת בזמן שרבים נאנקים תחת מדיניות הצנע. "בחיי אללה, אלו שקרים והשמצות", התגונן נשיא מצרים על רקע הפופולריות הגוברת של הסרטונים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי דחה אתמול (שבת) טענות לשחיתות בצבא ובממשלה, בתגובה ראשונה להאשמות שהופצו בהרחבה ברשתות החברתיות.

"בחיי אללה, אלו שקרים והשמצות", אמר נשיא מצרים בוועידה של צעירים בקהיר, בהתייחסו לדבריו של איש העסקים והשחקן מוחמד עלי, שהפך לפעיל פוליטי. עלי, שחברתו בעבר נשכרה לביצוע עבודות אזרחיות בשביל צבא מצרים, פרסם סדרת סרטונים מגלותו בספרד. הוא מאשים את א-סיסי ואת הצבא בבזבוז מיליארדי לירות מכספי הציבור לבניית ארמונות ומלונות פאר.

א-סיסי, שעלה לשלטון בהפיכה צבאית במקומו של הנשיא האסלאמסטי מוחמד מורסי ב-2013, הגן על הצבא ואמר כי הוא לא יסבול שום מעשי שחיתות.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי עם אמיר כווית בכווית סיטי, 1 בספטמבר 2019. AP
"אני בונה מדינה חדשה". סיסי ושליט כווית, החודש/AP

הטענות לשחיתות במשטרו מגיעות בזמן שמצרים רבים נאבקים במדיניות הצנע של קהיר כחלק מרפורמות שעליהן סיכמה קהיר עם קרן המטבע הבינלאומית. הסרטונים של עלי גרפו צפיות רבות - הראשון שבהם, שפורסם ב-2 בספטמבר, משך 1.7 מיליון צפיות בעמוד הפייסבוק שלו לבדו. עלי הפך לדמות ציבורית והוא הופיע בעשרות איורים שבהם הוא נראה נגד א-סיסי, כמו גם כאלו שבהן הוא נראה כמו מוחמד עלי אחר, מפקד מהתקופה העות'מאנית ששלט במצרים במאה ה-19.

עוצמתו הכלכלית של הצבא התרחבה תחת שלטונו של א-סיסי, וחברות בשליטת הצבא משגשגות במה שגרם לדאגה בקרב אנשי עסקים ומשקיעים זרים. עם זאת, נשיא מצרים הגן על בניית הארמונות. "האם הם עבורי? אני בונה מדינה חדשה. אתם חושבים שאני אפחד כשאתם מדברים שקרים?, לא אני אמשיך לבנות ולבנות, אבל לא בשבילי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully