וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי 2,000 עוברים נמצאו בבית רופא שמת: "מחליא מעבר לכל תיאור"

15.9.2019 / 11:33

משפחתו של הרופא אולריך קלופפר גילתה את השרידים בזמן שערכה חיפושים בבית שלו, לאחר מותו, והרשויות פתחו בחקירה. "זה דוחה, זה מרגיש קצת מוזר לגור כאן עכשיו", אמר אחד השכנים

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

שרידים של יותר מ-2,000 עוברים נמצאו בבית של רופא שביצע הפלות במדינת אינדיאנה שבארצות הברית. משפחתו של הרופא אולריך קלופפר גילתה את השרידים בזמן שערכה חיפושים בבית שלו, שבאילינוי, לאחר מותו בתחילת החודש. "הם (המשפחה) עושים כמיטב יכולתם לשתף פעולה עם הרשויות כדי לוודא את מידת ההתאמה בין הממצאים", אמר עורך דין של המשפחה.

לקלופפר הייתה מרפאה בסאות' בנד, אינדיאנה, שנסגרה כשרישיונו בוטל ב-2016. הוא נאשם בכך שהוא לא דיווח לרשויות על הפלה שעברה נערה בת 13 ובכך שלא הבטיח נוכחות של אנשי צוות בזמן ביצוע ההליך. בסופו של דבר, בוטל האישום במסגרת הסדר שנקבע לפני פתיחת המשפט.

הרופא, שלפי הרישומים היה מומחה לעצמות, אמר כי הוא מעולם לא איבד מטופלת ב-43 השנים שהן ביצע הפלות. "נשים נכנסות להיריון, גברים לא", אמר במהלך השימוע שעבר. "אנחנו צריכים לכבד נשים המקבלות החלטה שעבורן תהיה הטובה ביותר. אני לא כאן כדי להכתיב לאף אחד, אני לא כאן כדי לשפוט אף אחד".

בסך הכול, התגלו 2,246 שרידי עוברים בסך הכול, שהועברו לידי לשכת חוקר מקרי המוות המקומי, ונפתחה חקירה רשמית.

אולריך קלופפר, רופא ממדינת אינדיאנה, ארה"ב, שבביתו נמצאו 2,000 שרידי עוברים. ללא קרדיט, אתר רשמי
נאשם שלא דיווח לרשויות על הפלה שעברה בת 13. קלופפר/אתר רשמי, ללא קרדיט

חברת הקונגרס הרפובליקנית ג'קי וולורסקי, אחת מנציגות מדינת אינדיאנה בבית הנבחרים, אמרה כי הגילוי של השרידים הוא "מחליא מעבר לכל תיאור". לדבריה, "הוא היה אחראי לאלפי הפלות באינדיאנה, והטיפול חסר הדאגה שלו בשרידי אדם הוא שערורייה".

במאי הותיר בית המשפט העליון של ארצות הברית על כנו חוק באינדיאנה המחייב קבורה או שריפה של שרידי עוברים אחרי הפלות במדינה. החוק נחתם ב-2016 על ידי מייק פנס, סגן נשיא ארצות הברית שהיה אז המושל, אולם הוא היה נתון לערעורים משפטיים.

"זה דוחה, זה מרגיש קצת מוזר לגור כאן עכשיו כשאני יודע שיש 2,000 תינוקות מתים בסמוך אליי, זה פשוט עצוב", אמר אהרון האריס, שהיה שכן של קלופפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully