וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב דחתה הצעת צפון קוריאה להפסקת פרויקט הגרעין

4.1.2003 / 21:20

אתמול הציע הצפון לעצור את פיתוח הנשק הגרעיני בתמורה להסכם אי לוחמה מצד ארה"ב; שגריר הצפון בסין: אנחנו מוכנים למו"מ ללא תנאי, אך בוש מסרב; נשיא הדרום יציג יוזמה לפשרה בנושא

ארה"ב דחתה היום את הצעת צפון קוריאה להסכם אי-לוחמה בתמורה להפסקת פיתוח הנשק הגרעיני. דובר מחלקת המדינה, ריצ'ארד באוצ'ר, אמר אתמול כי לארה"ב אין כל כוונה לחזור ולהתמקח על המחיר של "אותו הסוס", כדבריו. בגלי צה"ל דווח כי בבית הלבן דבקים במהלך ללחץ דיפלומטי מצד שכנותיה של צפון קוריאה. אתמול אמר שגריר הצפון בסין, צ'ו ג'ין-סו, כי פיתוח הנשק הגרעיני של מדינתו נועד לצורכי הגנה-עצמית בלבד.

צפון קוריאה הודיעה אתמול כי היא מוכנה לפתוח בשיחות ישירות עם ארה"ב ללא תנאים מוקדמים, כדי ליישב את המשבר בעניין תוכנית הגרעין שלה. כך מסרה סוכנות הידיעות של דרום קוריאה. "דיאלוג הוא הדרך היחידה לפתור את הבעיה בדרכי שלום", אמר השגריר צ'ו במסיבת עיתונאים בבייג'ינג. "אנו מוכנים לפתוח בשיחות עם ארה"ב ללא תנאי, אך ממשל בוש מסרב". וושינגטון דחתה בעבר את ההצעה לקיים שיחות עם פיונגיאנג בטענה שאין להעניק לה פרס על התנהגותה.

נשיאה הנבחר של דרום קוריאה, רו-מון היון, הודיע אתמול על כוונתו להציג בקרוב יוזמת פשרה במשבר הגרעין, שתחייב את צפון קוריאה ואת ארה"ב לוויתורים הדדיים. רו, שזכה לפני שבועיים בבחירות, מקווה כי הצעתו תסיים את המשבר עוד לפני שיתחיל לכהן כנשיא, ב-25 בפברואר. "הנשיא הנבחר מתכוון להציג את יוזמתו סמוך לאמצע החודש", אמר ראש הצוות לחילופי השלטון במדינה.

סוכנות הידיעות של דרום קוריאה דיווחה, כי היוזמה כוללת ויתור של פיונגיאנג על תוכנית כלי הנשק הגרעיניים שלה בתמורה להתחייבות אמריקאית כתובה לביטחונה של צפון קוריאה. "נקודת הפתיחה לכל סוג של פתרון היא ויתור פומבי של צפון קוריאה על תוכנית הגרעין שלה", אמר לסוכנות הידיעות פקיד בכיר במשרד החוץ הדרום-קוריאני. הפקיד הוסיף כי עמדת ארה"ב היא כי לא תוכל לחתום על חוזה הגנה עם המדינה הקומוניסטית - מסמך שידרוש אישור של הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully