וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננת סירבה לקבל ילד אלרגי - וביקשה מהוריו "טופס הסרת אחריות"

12.9.2019 / 16:36

הסייעת הצמודה שליוותה את הראל בן השלוש לגן בפרדסיה התפטרה, ובתגובה הודיעה הגננת להוריו כי לא תתאפשר כניסתו לגן באופן מיידי. למרות שהנוהל מאפשר לגננות לטפל בילדים אלרגיים, כניסתו של בן השלוש לגן לא אושרה. משרד החינוך: "החלטה שגויה של הגננת"

גננת בפרדסיה סירבה לקבל את הראל ,ילד אלרגי, לגן וביקשה מהוריו לחתום על טופס הסרת אחריות, 12 בספטמבר 2019. באדיבות המצולמים
"אמרתי לה שזה לא חוקי". הראל בן השלוש/באדיבות המצולמים

גננת בגן עירייה בפרדסיה סירבה לקבל ילד אלרגי לגן וביקשה מהוריו לחתום על מסמך לפיו האחריות על בן השלוש תהיה עליהם במקרה וייפגע מהתקף. האם, מעוז בן אבי-אשכנזי, סיפרה לוואלה! NEWS על השתלשלות העניינים, והציגה את המסמך המאולתר עליו ביקשה הגננת שתחתום.

"הבוקר הגננת שלנו צלצלה ואמרה שהסייעת הודיעה שהיא מתפטרת, ושהיא לא יכולה לקבל את הראל לגן כשאין סייעת", אמרה. "אמרתי לה שזה לא חוקי, ושהיא חייבת לקבל את הראל. היא אמרה שהיא לא מתעסקת בזה, ושאפנה למועצה כדי לסדר את זה".

לאחר פנייתה של מעוז למועצה, התברר לה כי לא יתאפשר להכניס לגן סייעת באופן מיידי. "ניגשתי עם הראל לגן, וכשהגעתי היא נתנה לי מסמך בכתב ידה ובו כתוב שהיא מסירה אחריות מהראל, ושכל האחריות על הילד היא שלי. כמובן שלא הסכמתי לחתום כי זה לא חוקי, וכי חוזר מנכ"ל מחייב אותה לקבל אותה. כשסירבתי היא אמרה שהיא לא מקבלת את הראל לגן".

גננת בפרדסיה סירבה לקבל את הראל ,ילד אלרגי, לגן וביקשה מהוריו לחתום על טופס הסרת אחריות, 12 בספטמבר 2019. באדיבות המצולמים
הטופס שעליו התקשו ההורים לחתום/באדיבות המצולמים

הגננת טענה כי הסתדרות המורים לא מאפשרת לה לטפל בילד במקרה חירום. אולם, לאחר מאבק שניהלו הורים לילדים אלרגיים ובלחץ משרד החינוך, הורתה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על שינוי הנוהל.

בעקבות המקרה פנתה מעוז לעורך דין של עמותת יה"ל, המסייעת להורים לילדים אלרגיים, שיצר קשר עם ראש המועצה. "הוא פשוט התלהם וצרח עליו בטענה שהוא לא מטפל בדברים האלה. במחלקת חינוך במועצה אמרו לי שהם יודעים שזה לא חוקי, וכרגע אף אחד לא חזר אליי עם פתרון".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בהחלטה שגויה של הגננת, החלטה שמנוגדת למדיניות משרד החינוך, ולאחר שהבינה את טעותה הודיעה להורים שהילד יכול לחזור לאלתר לגן הילדים".

ממועצת פרדסיה נמסר בתגובה כי" "היום, זמן קצר לפני שעת פתיחת הגן, הודיעה הסייעת הצמודה כי היא לא תגיע לגן משום שמצאה מקום עבודה אחר. בשל כך לא היה ניתן לגייס סייעת חדשה בזמן כה קצר. הגננת בגן, שהנה גננת ותיקה, מצטיינת ומוערכת, לא קיבלה את הילד מתוך אי הבנה ומתום לב והודיעה על כך להורים. לאחר שהוסבר לגננת כי בהתאם לנוהלי משרד החינוך היא מחויבת לקבל את הילד, הודיעו על כך להורים וביקשו מהם להביא את הילד לגן. זמן לא רב לאחר מכן אף הוצבה סייעת נוספת בגן. המועצה פעלה במהלך הקיץ בשיתוף פעולה מלא עם ההורים על מנת לסייע בנושא השיבוץ לגן והסייעת הצמודה, כפי שהיא עושה עם כל הורה והורה אשר נדרש לכך".

מהגננת לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully