וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המפלה במוסקבה: הרשויות פשטו על בתי תומכי האופוזיציה

12.9.2019 / 14:38

מנהיג האופוזיציה נבלני אמר כי "פוטין כועס מאוד" אחרי שמפלגת השלטון ברוסיה איבדה מכוחה בבחירות בבירה. החיפושים נערכו ב-39 ערים ועיירות והוחרם ציוד חומרה. "זהו מקרה שבו פעולות המשטרה לא שונות מאלו של פורצים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

הרשויות ברוסיה פשטו היום (חמישי) על בתים ועל משרדים של תומכי מנהיג האופוזיציה אלכסי נבלני, כחלק מחקירת הלבנת הון שלפי מבקרי הקרמלין נובעת ממניעים פוליטיים.

החיפושים נערכו ב-39 ערים ועיירות, ארבעה ימים אחרי שמפלגת השלטון "רוסיה מאוחדת" התומכת בנשיא ולדימיר פוטין הפסידה שליש ממושביה במועצת העיר במוסקבה, בזמן שהיא שמרה על כוחה ברחבי המדינה.

נבלני דחק בתומכיו להצביע באופן טקטי בבחירות שהתקיימו בסוף השבוע בערים ובמחוזות ברחבי רוסיה כדי לצמצם את סיכוייהם של המועמדים הנתמכים על ידי הקרמלין. האסטרטגיה הזו הובילה להצלחה מסוימת בבירה.

"פוטין כועס מאוד", כתב נבלני אחרי הפשיטות. "זהו מקרה שבו פעולות המשטרה לא שונות מאלו של פורצים".

הרשויות אמרו לפעילים שהפשיטות קשורות לחקירה המתנהלת נגד הקרן למאבק בשחיתות של נבלני, שחשפה שורת פרשות שחיתות מביכות שבהן היו מעורבים בכירים ברשויות. הקרן חשודה בהלבנת הון של 15 מיליון דולר, והרשויות הקפיאו כמה חשבונות בנק הקשורים לקרן.

מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בקלפי במוסקבה, רוסיה, 8 בספטמבר 2019. רויטרס
נבלני ביום הבחירות, ראשון/רויטרס

קירה ירמיש, דובר של נבלני, אמר כי הפשיטות היו חסרות תקדים בהיקפן ובאופיין. לאוניד וולקוב, בעל ברית מרכזי אחר של נבלני, פרסם את רשימת העיירות והערים שבהן נערכו הפשיטות נגד פעילי האופוזיציה.

"מספר החיפושים הכללי הוא יותר מ-150, ולא פחות מאלף גורמים ברשויות אכיפת החוק מעורבים (בפשיטות)", כתב ברשתות החברתיות. הוא קישר זאת לאסטרטגיית הבחירות של נבלני, ואמר כי החיפושים נעשו בבתים של פעילים, של קרובי משפחתם ובמטה של תנועתו של נבלני.

הוא הוסיף כי הפעילים נלקחו לתחקור וכי ציוד חומרה הוחרם במהלך הפשיטות. "למדינה יש שתי מטרות - להפחיד ולגנוב", כתב וולקוב. "זה ברור שהמטרה של המבצע הזה היא להרוס את מבנה הפיקוד שלנו ולשבש את עבודת המטות (האזוריות) שלנו".

גולוס, ארגון לא ממשלתי המפקח על הבחירות ברוסיה, מסר היום כי גם בתים של פעיליו נחקרו על ידי הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully