וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה סולקה משיעור כי מדיה הוכתמו בדם מחזור - והתאבדה

בת 14 מבית ספר שממערב לבירת קניה התבקשה לצאת מהכיתה על ידי המורה, שכינה אותה "מלוכלכת". היא סיפרה לאמה על כך, אך שמה קץ לחייה כשהיא יצאה מהבית. ההורים הפגינו ובית הספר נותר סגור. לנערות רבות במדינה אין כסף לרכוש מוצרי היגיינה

נערות מחזיקות בדגלי ארה"ב וקניה לקראת הגעת השגריר האמריקני לאירוע של תכנית למאבק באיידס, ניירובי, 10 במרץ 2018. AP
ב-2017 עבר חוק לאספקה חינם של מוצרי היגיינה לנערות/AP

תלמידת בית ספר בקניה התאבדה אחרי שמורה בכיתה שלה השפיל אותה כי מדיה הוכתמו בדם המחזור שלה - כך דיווחה רשת BBC. אמה של הנערה בת ה-14 אמרה כי היא תלתה את עצמה אחרי אותו שיעור שהתקיים ביום שישי האחרון.

אמה סיפרה לכלי התקשורת כי המורה קרא לבתה "מלוכלכת" והורה לה לעזוב את השיעור. היא סיפרה לאמה על ההשפלה כשהגיעה הביתה, אולם כשהאם יצאה לשאוב מים, היא שמה קץ לחייה. ההורים התלוננו למשטרה על כך, אבל הם היו מתוסכלים מאי-התגובה שלה.

בעקבות זאת, כ-200 הורים הפגינו מחוץ לבית הספר שבקביאנגק, ממערב לבירה ניירובי, והמשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר אותם. חמישה מהם נעצרו, אחרי שהם חסמו כביש ופירקו את שערי בית הספר, שנותר סגור מאז. מפקד המשטרה באזור, אלכס שיקונדי, אמר כי נסיבות מותה של הנערה נחקרות. מנהל בית הספר סירב להגיב.

ב-2017 עבר חוק במדינה לאספקת מוצרי היגיינה לתלמידות בית ספר. עם זאת, ועדת חקירה פרלמנטרית חוקרת בשלב זה מדוע התכנית לא מיושמת בכל בתי הספר במדינה.

נערות רבות בקניה, כמו במדינות אחרות, לא יכולות להרשות לעצמן לרכוש מוצרי היגיינה כמו תחבושות וטמפונים. לפי דוח של האו"ם מ-2014, אחת מכל עשר נערות במדינות אפריקה שמדרום לסהרה לא מגיעות לבית הספר בזמן המחזור שלהן. עוד נכתב כי בעקבות זאת, חלקן מפסידות כ-20% מימי הלימוד שלהן, כך שגובר הסיכוי שהן ינשרו לגמרי מהלימודים.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully