וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות כוזבות והתנהגות לא הולמת: שני חיילים הואשמו שלא מנעו התאבדות

השניים המשרתים במשטרה הצבאית הואשמו שלא דיווחו על מצוקה נפשית שזיהו אצל חייל, אותו ביקשו לגייס כמקור עבור מצ"ח. הוא נמצא ירוי למוות מחוץ ליחידתו כמה ימים לאחר שנפגש עמם. בית המשפט: "היבטים פיקודיים וארגוניים עודם בבחינה". הסנגוריה: "האישום אינו מוצדק"

המשטרה הצבאית. ניב אהרונסון
הואשמו שלא מנעו את המקרה./ניב אהרונסון

בית הדין הצבאי הגיש היום (חמישי) כתבי אישום נגד שני חיילים ששרתו במשטרה הצבאית. כתבי האישום מייחסים לשניים שהשתחררו לאחרונה מצה"ל, עבירות של ידיעות כוזבות, אי קיום פקודה והתנהגות שאינה הולמת. השניים, נאשמים כי לא דיווחו על מצוקה נפשית שזיהו אצל חייל אותו ביקשו לגייס כמקור עבור מצ"ח והוא נמצא ירוי למוות מחוץ ליחידתו כמה ימים לאחר פגישתו עם הנאשמים.

כתבי האישום הוגשו לאחר שהתקיים שימוע בעניינם של החיילים. משפחתו של החייל שהתאבד עודכנה בהחלטה. ובהחלטת בית המשפט נמסר כי "מעבר להגשת כתבי האישום, היבטים פיקודיים וארגוניים מסוימים עודם מצויים בבחינה".

פעילות כוחות צה"ל לאיתור המחבל מאריאל במהלך הימים האחרונים, 20 במרץ 2019. דובר צה"ל
החייל נמצא מחוץ ליחידתו/דובר צה"ל

מהסנגוריה הצבאית שמייצגת את שני החיילים נמסר כי "צר לנו על החלטת התביעה הצבאית להגיש כתב אישום נגד החיילים. אין ספק שמדובר באירוע טראגי וקשה, אך אין בכך כדי להצדיק הגשת כתב האישום לבית הדין הצבאי. הדבר ברור גם מסעיפי האישום שהתביעה הצבאית בחרה לייחס לחיילים, שכלל אינם מייחסים אחריות מצד החיילים למותו של המנוח".

עוד נמסר כי השניים מבקשים להביע צער עמוק על מותו של המנוח, ושולחים תנחומים למשפחה וכי "הסנגוריה הצבאית תלמד את פרטי האישום ותגיב להאשמות בבית הדין הצבאי".

עוד בוואלה!

דרעי באולפן וואלה! NEWS: "כאב לי כשרה"מ הורד מהבמה באזעקה, זה מקומם"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully