וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החבירה לארה"ב במפרץ: איראן עצרה 3 אזרחים אוסטרלים

הממשלה באוסטרליה אישרה את הדיווחים ולפיהם שלושה מאזרחיה מוחזקים על ידי טהראן. זאת על רקע הצטרפותה לקואליציה הימית שמקימה וושינגטון במי המפרץ. העצורים הם שתי נשים עם אזרחות בריטית ובן זוג של אחת מהן

צילום: רוני כנפו, עריכה: רענן פוגל

אוסטרליה חשפה היום (רביעי) כי שלושה מאזרחי נעצרו באיראן, ימים אחרי שהודיעה כי היא חוברת לכוח המשימה הימי של ארצות הברית לגנה על כלי שיט במצרי הורמוז. משרד החוץ האוסטרלי אמר כי הוא מספק שירותים קונסולריים למשפחות שלושת העצורים, ולא פירט מעבר לכך.

האישור ניתן אחרי דיווח בעיתון טיימס ולפיו שתי אוסטרליות עם אזרחות בריטית מוחזקות בבית הכלא אווייאן בטהראן, וברשת ABC דווח כי בן זוג של אחת מהן עצור גם הוא. לא ברור אם הוגשו נגדם כתבי אישום.

אחת הנשים, לפי הדיווחים, היא אשת אקדמיה שמוחזקת במעצר במשך כמה חודשים, בזמן שהזוג נעצר בזמן שהקים מחנה ליד בסיס צבאי במהלך טיול שעשה ברחבי אסיה. מוקדם יותר השבוע עדכנה ממשלת אוסטרליה את אזהרת המסע לאיראן, והיא קראה "לשקול מחדש את הצורך לנסוע" לשם "ולא לנסוע" לאזורים הסמוכים לגבול עם עיראק ועם אפגניסטן.

כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן שומר על המכלית הבריטית בנמל בנדר עבאס, 21 ביולי 2019. רויטרס
כלי שיט של משמרות המהפכה במפרץ הפרסי, יולי/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הכריז בחודש שעבר על תרומה "צנועה" למשימה של ארצות הברית במפרץ, בעקבות שורה של תקריות עם מכליות נפט שבהן הייתה מעורבת איראן. הכוח יכלול ספינת קרב, מטוס ריגול וצוות תומך, הכולל כוחות בריטיים.

המתיחות בין ארצות הברית ובעלות בריתה לבין איראן גברה מאז שהנשיא דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין בשנה שעברה והטיל מחדש סנקציות כואבות על כלכלתה. בתגובה, חידשה איראן חלקים מתכנית הגרעין שלה שאותם השעתה במסגרת ההסכם שנחתם ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully