וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בטקס העשוראא: 31 עולי רגל נהרגו בעיראק

משרד הבריאות במדינה הודיע כי עוד כמאה מאמינים שיעים נפצעו במהלך מנוסה המונית בעיר כרבלא. מאות אלפים מגיעים מדי שנה לאירועים המציינים את מותו של נכדו של הנביא מוחמד

ציון העאשורא בכרבלא עיראק. רויטרס
טקסי העשוראא בכרבלא, היום/רויטרס

לפחות 31 עולי רגל נהרגו היום (שלישי) במהלך מנוסה המונית בעיר כרבלא שבעיראק, במהלך ציון טקס העשוראא השיעי - כך מסר משרד הבריאות. בנוסף לכך, עוד כמאה איש נוספים נפצעו באסון שהתרחש במקדש המרוחק כמאה קילומטרים מדרום לבירה בגדאד. דובר משרד הבריאות, סיף אל-בדר הדגיש כי מניין הקורבנות עוד לא סופי.

מאות אלפי עולי רגל שיעים נוהרים לעיר הקדושה מדי שנה, כדי לציין את מותו של חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד.חוסיין נהרג על ידי פלג מוסלמי יריב בכרבלא, בשנת 680 והשיעים רואים בצאצאיו כיורשים החוקיים של מוחמד. האירוע תרם לפילוג באסלאם בין השיעים לסונים, שנמשך עד היום.

בשנים האחרונות הותקפו המאמינים השיעים בטקסי העשוראא על ידי ארגוני טרור סוניים, הרואים בהם כופרים. עם זאת, הטקסים היו שלווים עד שמסלול הליכה המשמש את המאמינים לרוץ לעבר קברו של חוסיין קרס בשעות אחר הצהריים. מסלול הריצה, שאורכו בין שניים לשלושה קילומטרים, מייצג את הריצה של בני דודיו של עבאס, אחיו למחצה של חוסיין, מכפר סמוך לאזור הקרבות כדי לחלצו, רק כדי לגלות שהוא נהרג.

מוקדם יותר היום ציינו מאות אלפי שיעים את טקסי העשוראא בכרבלא ובבירה בגדאד תחת אבטחה כבדה, והם צעדו ברחובות הערים. רבים מהם צועדים בחזה חשוף ומלקים את עצמם עד זוב דם כדי להביע את האבל והצער שלהם על כך שלא הצליחו להציל את חוסיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully