וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן שוקלת לשחרר את המים המזוהמים מפוקושימה לאוקיינוס

יותר ממיליון טונות של מים נגועים בחומרים רדיואקטיביים מאוחסנים בכור שחרב באסון ב-2011, ועד 2022 ייגמר המקום. בין האפשרויות היא שחרור המים לאוקיינוס, אך הצעת השר לאיכות הסביבה עוררה סערה והממשלה הבהירה כי טרם התקבלה החלטה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

השר להגנת הסביבה של יפן אמר כי לרשויות לא נותרו ברירה אלא לשחרר את המים הרדיואקטיביים מהכור בפוקושימה אל האוקיינוס, אולם בממשלה בטוקיו דחו היום (שלישי) את דבריו בזעם. "זה לא נכון שקיבלו החלטה לגבי השיטה לשחרור המים", אמר מזכיר הממשלה יושידה סוגה לכתבים, בעקבות דבריו המוקדמים יותר של השר יושיאקי הרדה.

מפעילת הכור, TEPCO, מאחסנת יותר ממיליון טונות של מים מזוהמים במכליות באתר שנרחב בעקבות האסון שכלל רעידת אדמה, צונאמי והמסה גרעינית ב-2011. מלבד המים המשמשים לקירור הדלק שהותך, מים תת-קרקעיים ממשיכים לזרום אל המתחם באופן יומי והוא יתמלא עד אפס מקום עד אמצע 2022.

הרדה, שצפוי לעזוב את הממשלה ביום רביעי במסגרת חילופי גברי, אמר כי "אין אפשרות אחרת חוץ מלשחרר את המים (אל הים) ולדלל אותם". השר הדגיש כי מדובר ב"רק דעה אחת", ומזכיר הממשלה אמר כי טרם נקבע לוח זמנים להחלטה הסופית שלה לגבי מה יש לעשות עם המים העודפים.

סוגה, שנחשב ליד ימינו של ראש הממשלה שינזו אבה, אמר כי צוות מומחים עדיין בוחן מה ניתן לעשות עם המים, תוך שהוא לוקח בחשבון את החששות של הדייגים המקומיים, שחרדים מפני הרס מקור הפרנסה והמזון שלהם.

טכנאים בכור הגרעיני בפוקושימה, יוני 2013. רויטרס
המים משמשים לקירור המקום. טכנאים בכור הגרעיני בפוקושימה/רויטרס

עם זאת, ההמלצה לשחרר את המים הרדיואקטיביים למי האוקיינוס הועלתה גם על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). לפי החברה המפעילה את הכור בפוקושימה, המים מסוננים דרך מערכת מתקדמת המסירה את החומרים הרדיואקטיביים במיוחד, כמו סטרונטיום וקסיום, אבל מותירה את החומר הפחות מסוכן, טריטיום.

בנוסף לכך, מים מזוהים בכור שטופלו בשנים הראשונות שלאחר האסון נותרו עדיין מזוהמים ויהיה צורך לטפל בהם שוב כדי לצמצמם את היקף החומרים הרדיואקטיביים בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully