וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מיליון שעות של חישובים: נפתרה חידת ה-42 - וזו לא התשובה לשאלת החיים, היקום וכל השאר

14.9.2019 / 0:05

אחרי 65 שנה, מומחים הצליחו סוף סוף לפצח חידה מתמטית מורכבת במיוחד הנוגעת למספר 42, אבל אל תצפו לגלות את התשובה לשאלת החיים, היקום וכל השאר

The answer to life, universe and everything - the hitchhikers guide to the galaxy

בסרטון - כך נמצא ש-42 זו התשובה לשאלת החיים, היקום וכל השאר מתוך "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה"

המספר 42 הוא, כידוע, התשובה לשאלת החיים, היקום וכל השאר ב"מדריך הטרמפיסט לגלקסיה"| ספר (וסרט) המדע הבידיוני של דאגלאס אדמס. אולם, בעוד הסופר המנוח תמיד התעקש שהוא בחר במספר אקראי לגמרי לסדרת ספרי המדע בדיוני שלו, המספר 42 העסיק מתמטיקאים רבים מזה עשרות שנים. חלקם ניסו להבין האם הבחירה של אדמס אכן הייתה אקראית ומצאו ש-42 זה המספר היחיד שלא ניתן לפתור או להוכיח שהוא אינו פתיר בבעיה מתמטית המוכרת בשם משוואה דיופנטית - משוואה שקבוצת הפתרונות שלה מוגבלת, בדרך-כלל, לקבוצת המספרים השלמים..

הבעיה המתמטית שהעסיקה רבים היא: האם לכל מספר מ-1 עד 100 תוכלו ליצור משוואה של שלושה משתנים בחזקה שלישית. כלומר, Z³ + Y³ + X³ = המספר שבחרתם. לדוגמא, את המספר 29 נוכל לכתוב כך: 3³ + 1³ + 1³ (27 + 1 + 1). לרוב המספרים ניתן ליצור משוואה כזו, אך יש גם דוגמאות למספרים שלא ניתן לבנות להן משוואה דומה כמו 4, 5, 13 ו-14. בעוד חלקם פתירים וחלקם לא, המספר 42 נותר על הגדר: אין לו פתרון אך גם אין הוכחה לכך שהוא אינו פתיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully