וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות מהיר": המחלה המסתורית שהורגת את כלבי נורבגיה

9.9.2019 / 8:09

עשרות כלבים מתו בימים האחרונים לאחר שחלו, אולם הרשויות במדינה טרם הצליחו לאבחן את הסיבה לפרוץ המחלה. המרכז הווטרינרי הלאומי ציין כי "מותם של כלבים נורבגיים בריאים והנהדרים הוא עניין מסוכן". גם בשבדיה השכנה אחזה בהלה בקרב בעלי הכלבים

כלבים באיי סבאלברד, נורבגיה, 6 באוגוסט 2019. רויטרס
עשרות מקרי מוות. כלבים באיי סבאלברד/רויטרס

הרשויות בנורבגיה טרם הצליחו לאבחן את הסיבה העומדת מאחורי המחלה שעל פי הערכות גרמה למותם של עשרות כלבים במדינה בימים האחרונים. הסוכנות הממשלתית לבטיחות מזון אמרה כי קיבלה עדכון על שישה מקרים נוספים בהם חלו כלבים, אך שניים מתוכם כבר מתו. לדברי הסוכנות, בכל המקרים היו סימפטומים דומים הכוללים קיא ודיזנטריה.

דובר הסוכנות אולה-הרמן טרונרוד אמר כי המחלה "מסוכנת מאוד לכלבים, אבל אנחנו עדיין לא יודעים אם היא מדבקת או שמא מדובר בסדרת מקרים בודדים". מרבית המקרים דווחו בבירה אוסלו ובסביבה, אך גם בערים ברגן, טרונדהיים ומועצת צפון נורדלנד.

המרכז הווטרינרי הלאומי ציין כי הבחין בשני סוגי חיידקים בלתי מזוהים בניתוח לאחר המוות. עם זאת, המרכז לא יכול היה להבהיר כי זאת הסיבה להתפרצות המגפה. "מותם המהיר של כלבים נורבגיים בריאים ונהדרים הוא עניין מסוכן באופן טבעי", אמר מנהל החירום והבטיחות במרכז, יוראן יארפ.

במדינה השכנה שבדיה, המרכז הווטרינרי הלאומי מסר כי הוא מוצף בשאלות בנושא מטעם בעלי כלבים המביעים חשש מול התפרצות המחלה מעבר לגבול. לטענת המרכז השבדי, אין בשלב זה שום מידע "להוכיח שזאת מגפה מדבקת שיכולה להעמיד בסיכון את הכלבים במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully