וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סלמאן מהדקת שליטה: בן של המלך מונה לשר האנרגיה

9.9.2019 / 10:59

עבד אל-עזיז בן סלמאן יחזיק בתפקיד האסטרטגי, הראשון מבני משפחת המלוכה. זאת לצד עליית אחיו למחצה, יורש העצר מוחמד, לשליט בפועל, ואח אחר לתפקיד שר הביטחון. החשש הוא שהמינוי יהפוך את מדיניות הנפט של ריאד לבת ערובה למלחמות בארמון

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

סלמאן מלך ערב הסעודית קידם אתמול (ראשון) את אחד מבניו לתפקיד החשוב של שר האנרגיה, וחיזק את אחיזת כוחה של משפחתו בחלונות הגבוהים, ממגזר הנפט ועד למשרד ההגנה. המינוי של הנסיך עבד אל-עזיז בן סלמאן מגיע לצד עליית אחיו למחצה, הנסיך מוחמד, שמשמש מנהיג המדינה בפועל. אחיהם הצעיר יותר, הנסיך חאלד, משמש שר ההגנה בפועל.

זאת הפעם הראשונה שבה שר האנרגיה ביצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם הוא בן משפחת המלוכה, והוא יחליף בתפקיד את חאלד אל-פליח. הנסיך עבד אל-עזיז, חבר ותיק במשלחת של ריאד לארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק), הוא בעל ניסיון של עשרות שנים במגזר הנפט. גורמים רשמיים בממלכה ומומחים סבורים כי מדיניותה לא צפויה להשתנות.

הוא עזר לשאת ולתת על ההסכם הנוכחי בין מדינות אופ"ק לבין מדינות שלא חברות בקרטל, קבוצה הידוע בשם אופ"ק +, שנועד לצמצם את אספקת הנפט העולמית על מנת להביא לעליית מחירים ולייצוב השוק. ריאד צמצמה את תפוקת הנפט שלה יותר ממה שסוכם, על מנת להביא לעליית ערכה של ענקית הנפט ארמקו לפני הפרטתה המתוכננת בשנה הבאה.

סלמאן מלך ערב הסעודית ויורש העצר מוחמד בן סלמאן בפסגה בעיר מכה, 30 במאי 2019. רויטרס
סלמאן מלך ערב הסעודית ובן מוחמד בפסגה במכה, מאי/רויטרס

הנסיך, בן 59, היה כבר שר במשרד ב-2017 ועבד מקרוב עם שר האנרגיה הקודם עלי אל-נעימי, כששימש סגנו במשך שנים. מקורות סעודיים ודיפלומטיים אמרו כי הסברה הרווחת היא שמינויו של הנסיך עשוי לערער על האיזון העדין במשפחת המלוכה הסעודית, ולהפוך את מדיניות הנפט של הממלכה לבת ערובה לסכסוכים פנימיים בארמון.

לערב הסעודית היו חמישה שרי אנרגיה מאז 1960, אף אחד מהם לא היה בן משפחת המלוכה. בחודש שעבר ריאד יצרה משרד חדש לתעשייה ולמשאבי טבע, בנפרד ממשרד האנרגיה העצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully