וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מביא הקפה" לשליח למזה"ת: "מיני-מי קושנר" יחליף את גרינבלט

8.9.2019 / 12:56

אחרי שיועצו של טראמפ הודיע על סיום תפקידו לאחר פרסום "עסקת המאה" בשבועות הקרובים, מי שאמור לרשת אותו - לפחות באופן רשמי - הוא אבי ברקוביץ' בן ה-30. הוא מקורב לקושנר, אך חסר ניסיון לחלוטין

צילום: UN Web TV, עריכה: ניב מעוז

מחליפו של ג'ייסון גרינבלט בתור שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון יהיה אבי ברקוביץ', אדם עם פחות ניסיון אפילו מזה של מי ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות. ברקוביץ', בן 30, משמש כיום יועצו של ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ ושותפו של גרינבלט לגיבוש "עסקת המאה" שטרם נחשפה רשמית.

ברקוביץ', בוגר לימודי משפטים בהארוורד, חסר ניסיון במדיניות חוץ והוא אמור לחלוק את סמכויות התפקיד עם בריאן הוק, השליח המיוחד של הממשל לענייני איראן. הוא הצטרף לקמפיין של טראמפ בשנת הבחירות ב-2016 והיה ליד ימינו של קושנר בממשל. מינויו עורר גיחוכים רבים לאור התהיות לגבי התאמתו לתפקיד שאמור להשלים את המשימה הנראית כבלתי-אפשרית: השגת שלום בין ישראל לפלסטינים.

בניו יורק מגזין נכתב כי "טראמפ הצליח למצוא איכשהו אדם פחות מוכשר לתפקיד השליח למזרח התיכון", ומרטין אינדיק, שליח לשעבר בעצמו, אמר כי המינוי שלו הוא פיחות משמעותי בערך התפקיד. "הוא בחור נחמד, אבל אין לו את המשקל או את הניסיון של עורך הדין לענייני נדל"ן של טראמפ", כתב בטוויטר.

ב-2017 תיארה דוברת הבית הלבן לשעבר הופ היקס את ברקוביץ' כמי שמטלותיו העיקריות הן "עניינים לוגיסטיים יומיים, כמו הבאת קפה ותיאום פגישות".

אבי ברקוביץ' לצד ג'ארד קושנר בכנס מגזין טיים בניו יורק 23 באפריל, 2019. GettyImages
ברקוביץ' לצד קושנר, אפריל/GettyImages

ברקוביץ' מכונה "מיני-מי קושנר", וכמוהו הוא יהודי עם קשרים קרובים לישראל. הוא דובר עברית וחי בסוף שנות העשרה שלו בישראל ולמד בה במשך שנתיים. העובדה שכמו גרינבלט וקושנר הוא מזוהה עם ישראל עוד מלכתחילה, תקשה עוד יותר על רתימת הפלסטינים למהלך שאותו הם מחרימים מאז שהוחלט להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים.

התכנית, שחלקה הכלכלי פורסם בפסגה הכלכלית בבחריין בחודש יוני, אמורה להתפרסם בשבועות הקרובים, אחרי הבחירות בישראל. למרות זאת, רבים מפקפקים בסיכוייה להצליח, לאור ההתנגדות הצפויה של הפלסטינים והימין בישראל.

"ההתפטרות של גרינבלט היא הוכחה לכישלון שלו, משום שהוא לא פעל לפי חוקי תהליך השלום ופגע כתוצאה מכך באמינותה של ארצות הברית", אמר גורם פלסטיני לרויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully