וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בשב"ס: הסוהרים לא בדקו את הרכב - ועציר נותר ללא השגחה במוסך

לירן לוי, כתבנו לענייני משטרה

7.9.2019 / 16:00

פרסום ראשון: נהג משאית שהוביל עצירים לבתי המשפט, המשיך עם המשאית למוסך בתום משימת הפינוי. לאחר כחצי שעה, כשהנהג חזר כדי לאסוף את הרכב מהתיקון, נמצא העציר שנרדם במהלך הנסיעה ואיש לא שם לב לחסרונו. שב"ס: "יינקטו צעדים כנגד מי מהמעורבים"

מפקד יחידת נחשון אילן סברסקי 30 למרץ 2017. ראובן קסטרו
נמצא לאחר כחצי שעה ברכב/ראובן קסטרו

אירוע אבטחתי חמור בשב"ס: במהלך משימת פינוי בוקר של פלגת חרוב ביחידת נחשון של שירותי בתי הסוהר ביום חמישי האחרון, יצאה משאית מלאה ב-27 עצירים לכלא איילון והורידה אותם בבתי המשפט. בסיום הורדת העצירים, נהג משאית הזינזאנה שהובילה אותם המשיך עם המשאית למוסך משטרתי סמוך ברמלה, הפקיד את הרכב וחזר לעבודה. ‏רק כעבור חצי שעה הבחינו בבית המשפט שחסר עציר פלילי ואיש לא יודע היכן הוא.

הנהג נשלח למוסך המשטרתי כדי להוציא את המשאית מהתיקון, ושם נדהם לגלות את העציר שנעלם שישן במשאית במהלך השעות בהן שהה במוסך. מתברר שהעציר נרדם במהלך הנסיעה ואיש לא וידא שכל העצירים יצאו מהמשאית. כמו כן, איש לא ביצע סריקה כנדרש לאחר ירידת העצירים מהמשאית ונסעו אתו למוסך כשהוא ישן.

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
לא האירוע החריג הראשון בפלגת חרוב/ראובן קסטרו

גורם בשב"ס שמכיר את פרטי האירוע, אמר לוואלה! NEWS כי רק מזל גרם לכך שהעציר לא התעורר וברח. בשב"ס אישרו את הפרטים והוסיפו: "רואים זאת בחומרה, יינקטו צעדים משמעתיים כנגד המעורבים". זהו אינו אירוע חריג ראשון בפלגת חרוב, רק בשנה האחרונה ברחו שני אסירים שהיו באחריות הגדוד.

משב"ס נמסר כי "באירוע הנ"ל עולה כי צוות ליווי של יחידת נחשון הוריד עצורים מרכב הליווי שמורכב 'מתאי כליאה' בתום משימת ליווי במתחם בית סוהר 'איילון'. משהבחינו צוות הליווי בחוסר בעצור החלו בבדיקות שהובילו אותם לאתר את האסיר ברכב הליווי שחנה במתחם בית סוהר איילון בסדנא משטרתית.
חשוב להדגיש, יחידת נחשון הינה יחידה מקצועית שמובילה מידי יום כ-1,700 עצורים ואסירים בכל רחבי הארץ לדיונים בבית משפט ולבדיקות בבתי חולים תוך הקפדה על נהלי הביטחון והבטיחות. אנו רואים באירוע זה תקלה חמורה אך חריגה מאוד שתוחקרה מיידית ע"י הדרגים הבכירים ביחידת נחשון וככל שיעלה מהתחקיר, יינקטו צעדים כנגד מי מהמעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully