וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורא מי שקורא אחרון: מוריס התרנגול ניצח במשפט שהסעיר את צרפת

בית משפט במדינה פסק לטובת בעלי תרנגול שקריאות הבוקר שלו עוררו תלונות מצד השכנים על הרעש שהוא גרם. המקרה הביזארי והמתוקשר נחשב לסמל למתיחות הגוברת בין תושבי האזורים הכפריים לבין אלו שהגיעו אליהם מהעיר הגדולה

מוריס התרנגול. רויטרס
הוא זכאי. מוריס התרנגול/רויטרס

בית משפט בצרפת פסק לטובת בעלי תרנגול שקריאות הבוקר שלו עוררו תלונות מצד השכנים על הרעש שהוא גרם. התרנגול, ששמו מוריס, הואשם על ידי זוג פנסיונרים מהעיירה סיינט-פייר דה אולרון שלחופי האוקיינוס האטלנטי בהפרעה לשלוותם.

החדשות לגבי הדיון המשפטי על התרנגול נפוצו ברחבי העולם והוא צבר תומכים רבים. הבעלים שלו, קורין פאסו, הייתה מאושרת למשמע החדשות. "זהו ניצחון עבור כל מי שנמצא במצב דומה לשלי" אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אני מקווה שזה יהיה תקדים".

בשימוע שנערך ביולי, עורכי דינה טענו כי התלונה מגוחכת משום שקריאות הבוקר של התרנגול הן חלק מחיי הכפר. פאסו, שחיה בעיירה במשך 35 שנה, הייתה צריכה להעביר את התרנגול או להשתיק אותו בצורה מסוימת לו הייתה מפסידה בדיון. במקום זאת, אמר עורך דינה, היא תקבל אלף אירו מהתובעים. התרנגול בן הארבע זכה לעצומה שגרפה 140 אלף חתימות תחת הכותרת "הצילו את מוריס". הוא הפך לסלבריטי בחלק מהמדינה, שם התרנגול הגאלי הוא חלק מהסמלים הלאומיים. הוא זכה למזכרות בדמותו ומכתבי תמיכה נשלחו אפילו מארצות הברית.

המקרה הביזארי והמתוקשר נחשב לסמל למתיחות הגוברת בין תושבי האזורים הכפריים לבין אלו שהגיעו אליהם מהעיר הגדולה. "זה שיא של חוסר סובלנות, יש לכבד את המסורות המקומיות", אמר כריסטוף סר, ראש העיירה.

ברונו דיוניס דו סז'ור, ראש עיירה אחרת באזור, כתב מכתב פתוח במאי שבו קרא להגדיר את הקולות בכפר - כולל געיית הפרות וצלולי פעמוני הכנסיות - כחלק מהמורשת של צרפת על מנת להגן עליהם מפני תלונות.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully