וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו לנסוע לסוריה בניגוד לחוק: המשטרה עיכבה 170 אנשי דת דרוזים

5.9.2019 / 9:31

משלחת גברים מיישובים בגליל ובכרמל ביקשה לחצות את מעבר הגבול לירדן, ומשם להמשיך לשטח סוריה. לטענת המשטרה שם אמורים היו חבריה להיפגש עם גורמי ממשל. "הוסברה להם משמעות כוונתם שתהווה פגיעה בביטחון המדינה", נמסר מהמשטרה. המשלחת: "רצינו ללכת למקומות קדושים"

המשטרה מנעה מעבר של משלחת בת כ-170 אנשי דת דרוזים שניסו לחצות את הגבול לשטח סוריה במעבר הגבול נהר הירדן/עריכה: אביעד בללי

המשטרה מנעה את מעברה של משלחת בת כ-170 אנשי דת דרוזים שניסו לחצות את הגבול לשטח סוריה במעבר הגבול נהר הירדן. המשטרה מסרה כי במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים בשיתוף שירות הביטחון הכללי, "עלה כי בכוונת 'משלחת' דרוזים מיישובי הגליל והכרמל לצאת לסוריה ואף להיפגש עם נציגי הממשל בניגוד לחוק".

עוד נמסר מהמשטרה כי "מיד עם גילוי הכוונה הוזהרו מארגני המשלחת והמשתתפים הצפויים לצאת לסוריה והוסברה להם משמעות כוונתם ומעשיהם שיהוו פגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה. לטענת אחד מהם, הם לא ידעו שימנעו מהם לצאת. הוא ציין שלפני שנה כבר יצאה משלחת דומה לסוריה, ללא כל עיכובים.

לפי המשטרה, "חרף האזהרות, עשרות גברים הגיעו באוטובוסים ובכלי רכב פרטיים למעבר הגבול במטרה לחצות את הגבול לירדן ומשם לסוריה, ועוכבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי המשלחת הדרוזית בסמוך למעבר הגבול, הגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיח עלי מועדי, ראש משלחת אנשי הדת הדרוזים אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו נשארים כאן בגשר עד שיתנו לנו לעבור. נחסום את הכביש, אם אנחנו לא נעבור, אף אחד לא יעבור". לדבריו, "כל רצוננו הוא לצאת למקומות הקדושים לדרוזים, כמו אחינו מכל העדות בישראל - יהודים, מוסלמים ונוצרים. לפני עשרה ימים החלו להזמין את השיחים לחקירות, באו לבתיהם והפחידו אותם שאם יצאו יפתח נגדם תיק פלילי ועם עלולים לשבת במאסר ולשלם קנס גבוה".


האתר הקדוש אליו רצו אנשי הדת הדרוזים להגיע בסוריה הוא קברו של נבי הביל. "אנחנו כאן 170 שיח'ם מהגליל, מהכרמל והגולן שרוצים לצאת ולממש את זכותנו. לפני שנה כבר יצאה משלחת. מונעים מאיתנו רק ממניעים גזעניים, זו מדיניות אפרטהייד, אנחנו אזרחים סוג ד' במדינה", אמר מועדי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי המשלחת הדרוזית בסמוך למעבר הגבול, הגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully