וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: קשה לצפות לעליות בבורסה

אילן מוסנאים

3.1.2003 / 9:49

מציינים כי הקיצוץ בתקציב 2003 יהווה את הטריגר להשפעה על שוק האג"ח ועל החלטת הנגיד בנוגע לגובה הריבית במשק

המשך המתיחות בין ארה"ב ועיראק צפויה להמשיך להשפיע בצורה שלילית על שוקי ההון בתל אביב. כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית של הבנק. בבנק מסבירים כי המתיחות גורמת להתחזקות הדולר, ירידת מחירי האג"ח ועליית התשואות באפיק השקלי, וכתוצאה מכך לירידת המניות, שכן קשה לצפות לעליות בבורסה כאשר התשואות הגבוהות באפיק השקלי ממשיכות לעלות.

בבנק לאומי מציינים כי למרות האופטימיות ששררה עד לא מזמן בשוק האג"ח, היום קיימת בו אי ודאות רבה ולכן קיימת עדיפות להחזקת מכשירים קצרים ובינוניים. כלכלני הבנק סבורים כי התחזקות שער החליפין ועליות מחירי הדלק ומחירי התחבורה הציבורית בשבוע שעבר, יבואו לידי ביטוי במדדים הקרובים, כך שהתחזית למדדים שליליים ברבעון הראשון של 2003 הולכת ומתרחקת. לאור זאת, הם חושבים שקיימת אטרקטיוויות מסוימת באחזקת מכשירים צמודים לטווח קצר עד בינוני.

דגש מיוחד שמים כלכלני לאומי על תקציב 2003, שעבר באחרונה את אישור הכנסת. בבנק לאומי מעריכים כי השאלה החשובה ביותר היא "עד לאן יספיק הכסף". בבנק לא מאמינים שהוא יספיק עד לסוף השנה, ולכן הם מציינים כי הקיצוץ בתקציב 2003 יהווה את הטריגר להשפעה על שוק האג"ח ועל החלטת הנגיד בנוגע לגובה הריבית במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully