וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה קורבנות מתחילת השנה: צרפת יוצאת למאבק ברצח נשים

הממשלה הכריזה על תכנית מקיפה נגד אלימות בתוך המשפחה, לאור הזעם הציבורי על התופעה. שיעור מקרי הרצח של נשים בידי בני זוגן בצרפת הוא השני בגובהו באירופה. "במשך מאות שנים, נשים נקברו בשל האדישות וחוסר היכולת שלנו להסתכל לאימה הזאת בפנים"

ישיבת הממשלה השבועית בצרפת, 04.09.19. רויטרס
יוצאים למאבק. ישיבת ממשלת צרפת, היום/רויטרס

ממשלת צרפת הכריזה על תכנית ליצירת אלף מקומות מקלט חדשים לנפגעי אלימות בתוך המשפחה, בעקבות הזעם הציבורי על המספר הגבוה של נשים שנרצחו בידי בני זוגן בעבר או בהווה.
על פי נתוני האיחוד האירופי מ-2017, צרפת היא אחת המדינות האירופיות עם שיעור מקרי הרצח נגד נשים הגבוה ביותר, שנייה רק לגרמניה.

בשנה שעברה, 121 נשים נרצחו בצרפת, ממוצע של אחת בכל שלוש ימים. השנה, לפחות מאה נשים נרצחו בידי בני זוגן הנוכחיים או בעבר.

"במשך מאות שנים, נשים נקברו בשל האדישות, ההכחשה, חוסר הדאגה, השוביניזם עתיק היומין וחוסר היכולת שלנו להסתכל לאימה הזאת בפנים", אמר אתמול ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ, שהכריז על צוות חשיבה גדול בנוגע לאלימות נגד נשים, הכולל עשרות שרים, שופטים, שוטרים, קורבנות הנרצחות ונציגים של ארגונים פמיניסטיים.

"את בתחנת משטרה?"

פיליפ הכריז על תכנית לקידום חקיקה שתאפשר שימוש נרחב באזיקים אלקטרוניים כדי למנוע מעבריינים להתקרב לקורבנות שלהם שוב. בנוסף לכך, הנשיא עמנואל מקרון ביקר אתמול במשרדי מרכז קו חם לאלימות במשפחה, והאזין לשיחות. הוא שמע אישה שסיפרה כי היא החליטה לעזוב את בעלה האלים אך המשטרה מסרבת לעזור לה.

"את בתחנת משטרה? את בסכנה. בעלך בבית. המשטרה יכולה ללוות אותך", הבטיחה המשיבה, אלנה, לאישה שהתקשרה. עם זאת, קצין במשטרה הצבאית שעלה לקו אמר כי יש צורך בצו משפטי כדי להתערב.

מקרון, שקולו לא נשמע בשיחה, נענע בראשו וכתב פתקים כדי לסייע למפעילה. "זאת עבודה המשטרה הצבאית להגן עליה כשהסיכון ברור, עם או בלי אישור משפטי נוסף", נכתב. עם זאת, השוטר בצד השני של הקו התעקש כי אין זה תפקידו להתערב. "האם זה קורה הרבה?", שאל מקרון. "כן, יותר ויותר", השיבה אלנה.

ראש הממשלה פיליפ אמר כי במסגרת החוק, שופטים יוכלו גם להורות על תג אלקטרוני גם לאדם שטרם הורשע, אך נתון לצו הרחקה. הוא קרא גם לשופטים בבתי דין למשפחה לאפשר את השעיית זכויות הביקור לאבות פרודים שתקפו או איימו על בנות הזוג שלהם, ולנשים המאושפזות להגיש תלונה ממיטת בית החולים.

עם זאת, כמה ארגונים פמיניסטיים הביעו אכזבה מכך שהממשלה לא הצליחה להתחייב על העברת סכומי כסף גדולים למאבק המאבק באלימות מגדרית. "לא הוקצו שום משאבים, כך שלמעשה ההכרזות אלו מאכזבות", אמרה קרלוין דה האס, מייסדת הארגון Osez Le Feminisme.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully