וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפס באמצע השוד ושלף מזמרה: 15 חודשי מאסר לגנב שזיפים

לירן לוי, כתבנו לענייני משטרה

4.9.2019 / 8:00

עונש יוצא דופן בעבירת פשיעה חקלאית נגזר על תושב אום אל-פחם, שגנב ממשק בגבעת עדה כ-88 ק"ג פרי בשווי 2,000 שקלים. כשניסה להימלט הניף השודד את הכלי ואיים על בעל המטע. השופט ציין כי העבריין ריצה חמישה עונשי מאסר: "אין מנוס אלא להטיל את העונש החמור ביותר"

פשיעה חקלאית
גניב שזיפים מגבעת עדה. דוברות משטרה, מערכת וואלה!
השזיפים הגנובים שנתפסו בגבעת עדה/מערכת וואלה!, דוברות משטרה

בית משפט השלום בחדרה גזר בחודש שעבר 15 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי על סך 20 אלף שקלים, על מוחמד זיאד, תושב אום אל-פחם בן 44, בגין גניבת תוצרת חקלאית. השוד התרחש בחודש אפריל האחרון, כאשר זיאד הגיע למטע הנמצא בסמוך לכביש 653 בגבעת עדה, והחל לקטוף שזיפים ולהכניס אותם לתוך כיסי בגדיו, כמו גם דליים, שק וארגז שהצטייד בהם מבעוד מועד. בעל המטע הגיע במפתיע למקום ותפס את הגנב בשעת פעולה, כשהוא קוטף את התוצרת החקלאית באמצעות מזמרה.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי התביעה המשטרתית, הגנב שהבחין בבעל המטע ניסה להימלט מהמקום אך נתפס על ידי החקלאי. בתגובה, שלף זיאד את המזמרה עמה קצר את השזיפים והניף אותה לעבר החקלאי. שוטרי ימ"ר מג"ב חוף שהגיעו למקום תוך זמן קצר עצרו את הגנב והובילו אותו לחקירה.

פשיעה חקלאית
גניב שזיפים מגבעת עזה. דוברות משטרה, מערכת וואלה!
המזמרה עימה קטף הנאשם את השזיפים ואיים על החקלאי/מערכת וואלה!, דוברות משטרה

במקום נתפסו המזמרה שעמה קטף ואיים הנאשם על החקלאי, כמו גם 88 ק"ג של שזיפים המוערכים בכ-1,750 שקלים. מפקד ימ"ר מג"ב חוף, רב-פקד דוד טובול, אמר בתגובה כי "אנחנו משקיעים את כל המשאבים שעומדים לרשותנו במאבק בפשיעה החקלאית שהולכת ומצטמצמת ככל שעובר הזמן. העובדה שגם בבית המשפט אנו מצליחים יחד עם תביעות המשטרה להביא לענישה משמעותית, מחזקת אותנו ונותנת לנו רוח גבית להמשך הפעילות לתפיסת העבריינים, גם כשמדובר בכמות יחסית קטנה של תוצרת גנובה".

עוד הוסיף כי "שופט בית משפט השלום בחדרה אהוד קפלן כתב בגזר הדין כי מדובר בעבריין שכבר ריצה בעבר לפחות חמישה עונשי מאסר וכי אין מנוס אלא להטיל עליו את העונש החמור ביותר ברף הענישה של הפשיעה החקלאית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פשיעה חקלאית
גניב שזיפים מגבעת עזה. דוברות משטרה, מערכת וואלה!
"קורא לכל החקלאים לא להסס ולהגיש תביעות כמה שיותר מפורטות"/מערכת וואלה!, דוברות משטרה

יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, בירך על פסק הדין ואמר כי "בשנה האחרונה אנחנו רואים החמרה באכיפה ובענישה בעקבות שיתוף פעולה פורה של התאחדות האיכרים עם מג"ב בכל נושא הפשיעה החקלאית. אני קורא מכאן לכל החקלאים לא להסס ולהגיש תביעות כמה שיותר מפורטות, כולל פירוט של הפגיעה הכלכלית שנגרמת - והנה התוצאות החיובית לפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully