וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדבר הטבעי ביותר": בתי ספר בצרפת יחויבו להציב את הדגל בכיתות

כחלק מרפורמות חינוכיות שהעביר הפרלמנט בפריז בפברואר האחרון, בכל כיתה יחוייב להציג את דגלי צרפת והאיחוד האירופי. הרעיון הוצע ע"י האופוזיציה, אך אושר על ידי ממשלתו של הנשיא מקרון. שר החינוך: "חייבים לחזק את הרוח האזרחית". מפלגת השמאל: "היה די בדגל בחוץ"

ילדים בכיתה בבית ספר במארסיי שבצרפת. 03 בספטמבר 2019.. רויטרס
על כל הכיתות להציג את הדגל והמילים להמנון. ילדים בבית ספר בצרפת/רויטרס

בתי ספר בצרפת ידרשו להציג את דגלי צרפת והאיחוד האירופי בכיתות לצד המילים להמנון. המהלך, שייכנס לתוקף מתחילת שנת הלימודים, אושר כחלק מרפורמות חינוכיות שהעביר הפרלמנט בפברואר האחרון.

הרעיון הוצע על ידי חבר פרלמנט של האופוזיציה המרכז-ימנית, אך אושר על ידי ממשלת המרכז של הנשיא עמנואל מקרון. הכלל החדש היה שנוי במחלוקת. המבקרים אומרים שזה לאומני מדי. על כל כיתות הלימוד בבתי ספר יסודיים ותיכוניים להציג את דגל הלאום, מילים להמנון, ואת המוטו הלאומי: "חופש, שוויון ואחווה". השינויים העיקריים כוללים חינוך חובה מגיל שלוש, במקום שש כפי שהיה בצרפת מאז המאה ה-19.

עמונאל מקרון בועידת G-7 עם דגל צרפת והאיחוד האירופי מאחוריו. 03 בספטמבר 2019.. רויטרס
החוק אושר על ידי ממשלת המרכז של הנשיא עמנואל מקרון. הנשיא בועידת G-7/רויטרס

הורה שלא יעמוד בתקנון יכול לספוג קנס של 1,500 אירו. זה ישפיע רק על מספר קטן של משפחות שכן 97% מהילדים בגילאי שלוש עד שש נמצאים כבר במוסדות החינוך. החוק כולל גם שינויים במבחן שומרי בית הספר, נותנים משקל רב יותר לעבודות הלימוד ועוד הזדמנות לתלמידים להתמחות.

החוק הוצע בתחילה כתיקון של אריק קיוטי, חבר פרלמנט ממפלגת האופוזיציה במרכז-ימין. לאחר דיונים רבים, הממשלה הסכימה לתיקון, אך התעקשה כי גם את הדגל הלאומי צריך להציג. על פי החוק הישן, בתי הספר נדרשו הציג את הדגל רק בכניסה.

החוק התקבל על ידי הפרלמנט של צרפת בפברואר. שר החינוך, ז'אן מישל בלנקר, אמר אז לעיתון "לה פריזיין" כי "חייבים לחזק את הרוח האזרחית. בכל מקום בעולם הכרת הסמלים של המדינה שלך היא הדבר הטבעי ביותר בעולם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ילדות בכיתה בבית ספר במארסיי שבצרפת. 03 בספטמבר 2019.. רויטרס
"כבוד למולדת מבלי לפנות לכיוון הלאומיות". ילדות בבית ספר בצרפת/רויטרס

עם קבלת התיקון, מישל לאריב, ממפלגת השמאל לה פרנס אינסומיז, מתח ביקורת חריפה על המהלך. לדבריו, כבר היה די בדגל הלאומי מחוץ לבתי הספר בכדי להראות "כבוד למולדת מבלי לפנות לכיוון הלאומיות".

קיוטי אמר כי הרפורמות היו "צעד חשוב קדימה" וזאת כדי "ללמד תלמידים לאהוב את צרפת מגיל צעיר". מורים רבים אמרו כי הכללת הדגלים אינה מעשית. מורה אחד בבית הספר היסודי תיאר את המידה כ"מילים ריקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully