וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תעשה את זה! הוא מת": כשביידן המציא סיפור גבורה שלא היה

לפי וושינגטון פוסט, מקרה שתיאר סגן הנשיא לשעבר, שבו לכאורה פגש קצין שסירב לקבל עיטור כבוד, היה מלא בטעויות. המועמד הדמוקרטי המוביל לא מבין מה הבעיה, אך זו לא הפעם הראשונה שבה זיכרונו משתבש ויש תהיות לגבי כשירות. תומכי טראמפ חגגו: "התגלמות של פורסט גאמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי המוביל לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, עומד בפני שאלות מחודשות לגבי זיכרונו וכשירותו לתפקיד, אחרי סיפור שהעלה לגבי גיבור מלחמה שהיה מלא באי-דיוקים.

סגן הנשיא לשעבר אמר באירוע בחירות בשבוע שעבר כי חייל שאותו בעיקר בעבר באפגניסטן סירב לקבל מדליה שהוא הציע לו, משום שאדם שאותו הוא ניסה להציל מת.

ביידן תיאר את אותו חייל, קצין בצי, כמי שירד לעמק תחת אש כדי לחלץ את חברו לנשק. לדבריו, כשניסה לתקוע את סיכת "כוכב הכסף" במדיו של אותו חייל בטקס הכבוד, האחרון השיב לו: "אל תשים את זה עליי, אדוני! בבקשה, אדוני! אל תעשה את זה! הוא מת, הוא מת!". כשסיפר זאת, אמר סגן הנשיא לשעבר: "זאת האמת של האל, מילתי כביידן".

עם זאת, תחקיר של וושינגטון פוסט, שהתבסס על שיחות עם יותר מ-12 אנשי צבא, מפקדים ואנשי קמפיין מצא טעויות רבות בסיפור.

סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן באירוע בחירות בסטאונטון ברידג', 29 באוגוסט 2019. רויטרס
יהיה הנשיא המבוגר ביותר אי-פעם אם ייבחר. ביידן/רויטרס

לפי התחקיר, ביידן ערבב פרטים משלושה סיפורים שונים. "במרווח של שלוש דקות, ביידן טעה לבי התקופה, המקום, מעשה הגבורה, סוג המדליה, היחידה הצבאית של אותו חייל ודרגתו, כמו גם לגבי תפקידו בטקס", נכתב בדיווח. בקמפיין של ביידן לא הכחישו זאת, אבל סגן הנשיא לשעבר דחה את הביקורת נגדו.

"העלתי נקודה לגבי הגבורה של האנשים האלו", אמר ביידן בן ה-76, שיהיה בן 78 אם ייכנס לבית הלבן בינואר 2021 - האדם המבוגר ביותר אי-פעם שנבחר לנשיאות. "אני לא יודע מה הבעיה. אני מתכוון, מה היה לא נכון במה שאמרתי?".

ביידן ממשיך להיות המועמד המוביל, לפי הסקרים, בתוך המרוץ הדמוקרטי הצפוף, אך יתרונו הצטמצם בשנה האחרונה. בחודשים האחרונים, סגנו של ברק אובמה עשה כמה טעויות פומביות, לעתים רק טעה במילים ולפעמים הציג עובדות לא נכונות. כך, למשל, תיאר לאחרונה כיצד נפגש עם קורבנות הטבח בתיכון בפארקלנד, פלורידה, בזמן שהיה סגן הנשיא. ואולם, הירי התרחש יותר משנה אחרי שסיים את תפקידו. בעימות בין המועמדים הדמוקרטים בחודש שעבר, התבלבל ביידן וקרא בטעות לסנאטור קורי בוקר "הנשיא העתידי".

תומכיו של הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ, שצפוי להיות מועמד הרפובליקנים בשנה הבאה, חוגגים את פליטות הפה והבלבול של מי שעדיין נחשב ליריב החזק ביותר של טראמפ. "אני מתחיל לחוש חמלה ביחס לג'ו הזקן. הוא הפך עכשיו להתגלמות של פורסט גאמפ, כשהוא מופיע בכל רגע בהיסטוריה, על אף שהוא לא היה שם וטועה לגביו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully