וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן כשלה פעם נוספת בניסיון לשגר לוויין לחלל

29.8.2019 / 18:21

צילום לוויין המתפרסם ברשת NPR האמריקנית חשף עשן מיתמר מרחבת שיגור במרכז איראני לחקר החלל. בתחילת השנה כשלה איראן בשיגור לוויין לחלל לאחר שהרקטה שנשאה את הלוויין לא הצליחה להגיע למהירות הנדרשת

איראן כשלה פעם נוספת בניסיון לשגר לוויין לחלל. NPR, אתר רשמי
תיעוד העשן העולה ממרכז החלל האיראני/אתר רשמי, NPR

איראן כשלה פעם נוספת בניסיון לשגר לוויין לחלל - כך חושף היום (חמישי) צילום לוויין המתפרסם ברשת NPR האמריקנית. בתמונה נראית רחבת שיגור ממרכז החלל על שם האימאם חומייני בצפון איראן כשעשן עולה ממנה ושרידי פיצוץ פזורים במקום.

בתמונות של החברה המסחרית "פלנט" נראה עשן מיתמר מעל כן השיגור במרכז החלל על שם חומייני בצפון איראן. על פי הדיווח, הכן נצבע בימים האחרונים, וכמה כלי רכב נצפו ברחבי האתר לקראת ניסיון השיגור.

"זה נראה שרכב השיגור התפוצץ על משטח ההשקה", אומר דייב שמרלר, עמית מחקר בכיר במכון מידלברי למחקרים בינלאומיים, שניתח את התמונות שצולמו.

הסוג המדויק של הרקטה ששיגורה נכשל אינו ברור, אך משטח השיגור המעגלי שימש בעבר לשיגור סוג של רקטה דו-שלבית, בעלת דלק נוזלי, המכונה "ספיר". הרקטה קטנה יחסית ויכולה לשאת רק לוויינים קטנים.

בחודש ינואר השנה הודיע שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי, כי שיגור הלוויין המתוכנן נכשל והוא לא הצליח להיכנס למסלולו. לדבריו, הרקטה שנשאה את הלוויין לא הצליחה להגיע למהירות הנדרשת בשלב השלישי, על אף שהיא הצליחה לעבור את השלב הראשון והשני של השיגור.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully