וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים שקטים חודרים עמוק

11.12.2000 / 14:35

מרכז חדש לטיפול בכאבי גב במים הוקם בבית חולים "מאיר" בכפר סבא; הטיפול החדש משפר את התפקוד היומיומי לסובלים מבעיות גב תחתון; 90 אחוז מהאוכלוסיה בישראל סובלים מכאבי גב

מאת מוטי גל

תוצאותיו של מחקר אשר בחן את ההטבה בכאבי גב בעקבות שיטת טיפול חדשנית הפועלת בתוך המים, הניבו את המרכז החדש להידרותרפיה - Hydro Back בבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

כאבי גב הינם תופעה נפוצה באוכלוסייה הישראלית: כ-90 אחוזים מהגברים והנשים סובלים מהתקף של כאבי גב לפחות פעם בחיים. לאור מספר התלונות הגבוה שהגיע למרפאות האורתופדיות בבית החולים, החליטו ב"מאיר" לבחון שיטה חדשנית לטיפול בכאבים, באמצעות הידרותרפיה. שיטת ה"הידרו-בק" הצליחה להקל על כאבי הגב ולשפר את יכולת התפקוד של הסובלים מכאבי גב בחיי היום יום. השיטה הופעלה בהצלחה על מטופלים רבים במסגרת מחקר בנושא, בשיעורי הצלחה גבוהים.

סוד ההצלחה של הטיפול במים נובע מהיתרון הפיסיקלי שבתרגול בתוכו: במים מתבטל חלקו העיקרי של כוח המשיכה היוצר עומס קבוע מחוץ למים על עמוד השדרה. בזכות חוסר המשקל, ניתן להניע את המפרקים והשרירים במצב ציפה ביתר קלות, לעומת התנועה ביבשה. בתוך כך, מסייע לחץ המים לאיזון מתח השרירים, משפר סיבולת שרירים ומקנה גמישות. שיטת ההידרותרפיה משמשת בהצלחה מזה מספר שנים את נכי צה"ל המשוקמים בבתי הלוחם בירושלים, תל אביב וחיפה. לראשונה יתאפשר הטיפול גם לקהל הרחב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully