וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות בבת ה-7 מלוד: מעצר ההורים הוארך בחמישה ימים

29.8.2019 / 14:27

בהסכמת הצדדים הוארך מעצר ההורים ובסיומו יוגש נגדם כתב אישום. כמה מן העבירות המיוחסות לחשודים הן התעללות והזנחת קטין, גרימת חבלה לחסר ישע וכניסה שלא כחוק לישראל. פרקליט האם: "מציע שנתאזר בסבלנות - ביום שני נקבל תמונה מלאה"

הארכת מעצר- הורים מתעללים מלוד. ביהמש השלום רשלצ.22.08.19/עריכה: ניר חן

מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בבתם בת השבע בלוד הוארך היום (חמישי) בבית משפט השלום בראשון לציון בחמישה ימים, עד ליום שני. המעצר הוארך בהסכמת הצדדים, ובסיום התקופה יוגש נגדם כתב אישום. מדובר במשפחה שאינה מוכרת ואינה מטופלת ברווחה על רקע ילדים בסיכון. לחשודים מיוחסות מספר עבירות חמורות: התעללות פיזית ונפשית בקטין, אחראי לגורם חבלה חמורה בחסר ישע, ריבוי נישואים, איומים, שיבוש הליכי משפט, הזנחת קטין, כליאת שווא וכניסה לישראל שלא כחוק.

פרקליטה של האם התייחס להארכת המעצר ואמר כי "סוף סוף החקירה הסתיימה. עכשיו התיק נמצא לעיון הפרקליטות כדי להכריע אם יש מקום להגשת כתב אישום נגד מי, ועל מה. אני מציע שנתאזר בסבלנות. ביום שני נקבל תמונה מלאה".

הפרשה החלה לפני כשבועיים, כשהתקבל במשטרה דיווח על קולות בכי מדירת מגורים בלוד. שוטרים הוזעקו למקום וחילצו את הילדה, שנמצאה קשורה במקלחת בתנאים קשים. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא שבצריפין כשהיא במצב בינוני.

בית המשפחה בלוד שבה לפי החשד ארעה התעללות בילדה בת חמש, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בית המשפחה בלוד שבה על פי החשד ארעה התעללות בילדה בת שבע/ראובן קסטרו

בעקבות זאת, בית המשפט החליט להוציא את שלושת אחיה של הילדה מבית קרובי משפחתם, ולהעביר אותם למוסדות משרד הרווחה. בד בבד, הילדה נבדקה על ידי רופא מהמכון לרפואה משפטית וזאת לאחר ששופט בית משפט השלום בראשון לציון, זכריה ימני, הורה על המהלך.

בדיון שנערך להורים ב-18 לאוגוסט, השופט אייל כהן קבע כי קיים חשד ממשי להתעללות והזנחה והאריך את המעצר. לדברי נציג המשטרה בדיון, הילדה נחקרה בנוגע למעשים המיוחסים להוריה. כמו כן, הוא ציין כי המשטרה טרם קיבלה את הדוח של המכון לרפואה משפטית על מצב הילדה. השופט אמר בדיון כי "החשד הוא לא לאירוע שקרה ברגע מסוים. זה משהו מאוד מתמשך. הרבה פחות חשוב לי אם באותו יום הוא היה בבית או לא. גם אם הייתי מוחק את הקשירה, זה כמעט לא רלוונטי. ראיתי הרבה תיקים בחיי, כאלה דברים עוד לא ראיתי".

לטענת גורמים המקורבים להורים, הילדה גרה עד לאחרונה בבית לחם אצל סבה וסבתה, ועברה לאחרונה ללוד. עורך דינה של האם, מוחמד ענבוסי, טען כי "הילדה יכולה לדבר, ואם עלתה הודאה מפיה, עצם העובדה שהמשטרה לא מספרת מה היא העידה, מעידה שאין הפללה של האימא. אפשר שהאימא תהיה בחלופת מעצר עד שיתברר אם היא קשורה או לא. זה שאנחנו רואים את התמונות של הילדה זה לא מצדיק שנעצור את האימא". לדבריו, "האימא עומדת על גרסת ומשתפת פעולה עם חוקריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully