וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים חשפו את פניו של אב קדמון של בני האדם מלפני 3.8 מיליון שנה

גולגולת של אוסטרלופיתקוס אנמנסיס שנמצאה באתר חפירות באתיופיה סיפקה למדענים את היכולת ליצור את פניו של ההומינין העתיק, שמעט מאוד ידוע עליו עד כה.

אוסטרלופיתקוס אנמנסיס. אתר רשמי
ממלא את הפער ההיסטורי. אוסטרלופיתקוס אנמנסיס/אתר רשמי

פניו של אב קדמון של בני האדם, שחי לפני כ-3.8 מיליון שנים, נחשפו על ידי מדענים בעקבות תגלית כמעט שלמה של גולגולת במתחם ארכאולוגי באתיופיה, שמכיל מאובנים הקשורים להתפתחות המוקדמת של האנושות.

הגולגולת נמצאה ב-2016 על ידי חוקרים באתר, שעל פי מאפייניה המורפולוגיים, הייתה שייכת לאוסטרלופיתקוס אנמנסיס זכר. הוא ההומינין העתיק ביותר מבין מיני הסוג אוסטרלופיתקוס, ואחד הפחות מוכרים שביניהם. לפי ההערכות, הוא חי בתקופה שלפני 4.2 מיליון עד 3.9 מיליון שנה. החוקרים כינו את התגלית MRD, על פי מספר האיסוף שלה MRD-VP-1/1.

האבולוציה האנושית המוקדמת עדיין לא מובנת בצורה ברורה, וככל שיותר מאובנים נגלים, כך התמונה הופכת למסובכת יותר. מינים שונים של הומינינים, הכוללים את מין ההומו, שאליו שייכים בני האדם, חיו בתקופות שונות, לעתים במקביל, כשמינים חדשים צצו במקומות אחרים ולא ידועים.

בעבר, היה מובן כי אוסטרלופיתקוס אנמנסיס היה קודם לאוסטרלופיתקוס אפרנסיס, המין שליו השתייכה "לוסי", שנחשבה לחתיכה החסרה בפאזל. הוא חי בתקופה שבין 3.9 מיליון ל-2.9 מיליון שנה. עם זאת, הגולגולת שנמצאה מראה כי המינים חיו בתקופה חופפת של לפחות מאה אלף שנה, מה שמצביע על כך שהתפתחות ישירה ביניהם אינה סבירה.

צוות החוקרים אמר כי הגולגולת "ממלאת פער משמעותי ברישום המאובנים" ומראה כי לפחות שני מינים של הומינינים חי במקביל באפריקה לפני כ-3.8 מיליון שנה, מה שמחזק את תיאוריית המגוון הביולוגי של תקופת הפליוקן.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully