וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עשר שנות מאסר לבריטית ולאזרח מקומי ש"ריגלו עבור ישראל"

27.8.2019 / 15:25

השניים הורשעו בקשרים עם המוסד, כחלק מהגברת הענישה של הרשויות נגד חשודים בריגול. "קשרים ענפים למוסד ופגישות עם גורמים הקשורים לציונים"

צילום: לע"מ

איראן גזרה עשר שנות מאסר על אזרחית בריטית ואזרח מקומי בגין ריגול עבור ישראל - כך מסרה היום (שלישי) מערכת המשפט.

לפי דובר מערכת המשפט, רולאמחוסיין אסמאעלי, אנושה אשורי, אזרחית בריטית שלה יש גם אזרחות איראנית, הורשעה בהעברת מידע למוסד ונשלחה לעשר שנות מאסר. עלי ג'והארי, אזרח איראני, נשלח אף הוא לעשר שנות מאסר מאחורי הסורגים בשל שורת עבירות ריגול, כולל "קשרים ענפים למוסד ופגישות עם גורמים הקשורים לציונים", לטענת אסמאעלי.

היקף מעצריהם של חשודים בריגול גדל מאז שהמנהיג העליון עלי חמינאי הכריז בשנה שעברה כי יש "חדירה" של סוכנים מערביים למדינה. ביולי, אמרו בטהראן כי הם לכדו 17 מרגלים שעבדו בשירות סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA). חלקם נידונו למוות. לא ברור אם העונשים שניתנו היום קשורים לאותו תיק.

בנוסף לכך, דובר מערכת המשפט אמר כי בית המשפט העליון הותיר על כנו את עשר שנות המאסר שנגזרו על אראס אמירי, שהורשע בריגול לבריטניה. היא עבדה עבור ארגון התרבות "המועצה הבריטית" וחיה בלונדון, אך היא נעצרה בטהראן במרץ אשתקד. לא הייתה לה אזרחות בריטית.
כמה איראנים בעלי אזרחות כפולה, כולל צרפתים, בריטים ואמריקנים, נעצרו באיראן בשנים האחרונות והואשמו בעבירות ביטחוניות. הרפובליקה האסלאמית אינה מכירה באזרחות כפולה.

נשיא איראן, חסן רוחאני, נואם במהלך טקס חנוכת הפעולה הלאומית בנושא תוכנית הבנייה לדיור בטהראן, איראן 27.08.2019. רויטרס
רוחאני, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully