וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בבנגלדש לא יצטרכו עוד להכריז אם הן בתולות לפני הנישואים

27.8.2019 / 12:34

בהחלטה תקדימית של בית המשפט העליון, נקבע כי השאלה שעולה בעת רישום נישואים היא משפילה. במקום זאת, המונח יהיה "לא נשואה". כמו כן, גם גברים יידרשו למסור את מעמדם

הפגנה של נשים במצעד, דאקה, בנגלדש, 01.05.2019. רויטרס
הפגנת נשים במצעד 1 במאי בבירה דאקה/רויטרס

בית המשפט העליון של בנגלדש קבע כי נשות המדינה לא יידרשו עוד להכריז אם הן בתולות במהלך רישומי הנישואים שלהן. במקום זאת, המונח יוכל ב"לא נשואה", ושתי האפשרויות הנוספות - "אלמנה" ו"גרושה" - יישארו על כנן.

ארגוני זכויות נשים בירכו על פסק הדין התקדימי, שהתקבל ביום ראשון אחרי עתירה שהוגשה עוד ב-2014 נגד מה שהם תיארו כפגיעה בפרטיותן של נשים והשפלתן. חוקי הנישואים במדינה המוסלמית נחשבים למפלים ומגבילים, ונערות רבות מחותנות בגיל צעיר.

בפסיקה נקבע כי המילה הבנגלית "קומרי" תוסר מכל רישומי הנישואים. על אף שהמילה מתארת אישה לא נשואה, ניתן גם לפרש זאת כ"בתולה". מעתה המילה שתהיה בשימוש היא "אוביבהיטה", שפירושה היחיד הוא "אישה לא נשואה". במקביל, בית המשפט אמר כי גם חתנים יצטרכו להכריז על מעמדם.

השינויים צפויים להיכנס לתוקף בעוד כמה חודשים, שגזר הדין המלא יפורסם. "זאת החלטה היסטורית", אמרה אינון נהר סידיקה, עורכת דין שהייתה מעורבת בתיק. לדבריה, היא מקווה שההחלטה תקדם את זכויות הנשים במדינה שבדרום-מזרח אסיה.

בינתיים, רשם נשואים מקומי אמר כי הוא והעמיתים שלו מחכים לרשויות לעדכן אותן באופן רשמי. "ערכתי נישואים רבים בדאקה ופעמים רבות נשאלתי מדוע לגברים יש את הזכות שלא לחשוף את המעמד שלהם, אבל לנשים אין", אמר מוחמד עלי אכבר סרקר. "תמיד אמרתי שזה לא בידיים שלי, אבל אני מניח שאני לא אשאל שוב על כך".

  • עוד באותו נושא:
  • בנגלדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully