וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הבטיחות: הורים מעדיפים להסיע את ילדיהם לבית הספר

27.8.2019 / 10:46

ההורים נתנו ציון נמוך של 5.8 לבטיחות הדרך, כל הורה שני מסיע את הילד ברכב הפרטי. רק 6% מהילדים יגיעו לבית הספר או הגן באוטובוס - כך עולה מסקר אור ירוק לרגל פתיחת הלימודים. מנכ"ל העמותה: "בפעולות פשוטות נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים"

היעדר מעקה בטיחות בכניסה לבית ספר בבנימינה. אתר רשמי
מקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים. היעדר מעקה בטיחות בכניסה לבית ספר בבנימינה/אתר רשמי

בעוד כחמישה ימים תחל שנת הלימודים ובצמוד לרכישת התיקים והמחברות, הורים רבים מביעים חשש לשלומם של ילדיהם בדרך אל בית הספר. מסקר חדש שהגיע היום (שלישי) לידי וואלה! NEWS ונערך על ידי עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי ההורים העניקו את הציון הממוצע 5.8 (בין 0-10) לבטיחות הדרך כאשר ילדם הולך לבד. עוד עולה מהסקר כי אופן ההגעה העיקרי של ילדים בגילאי גן (4-5) הוא ברכב או ברגל עם הורה או מבוגר, ילדים בגילאים 6-12 מגיעים בעיקר ברגל לבד או ברכב עם הורה וילדים בגילאי 13-18 מגיעים בעיקר ברגל לבד או באוטובוס והסעה מאורגנת.

כשנשאלו מהי הדרך העיקרית שהילד מגיע אל בית הספר או הגן, מהסקר עולה כי בשל החשש מהסכנות שהילדים נאלצים להתמודד איתם בדרך אל בית הספר, הורים רבים בוחרים להסיע את הילדים ברכב הפרטי או ללוות אותו ברגל. 42% טענו כי הילד יגיע לבית הספר או לגן ברכב הפרטי של אחד ההורים. אחד מכל חמישה ילדים יגיע בליווי מבוגר, לעומת 4% שיגיעו בליווי אח גדול. 13% יגיעו לבדם ברגל. ו-8% יגיעו לבית הספר או הגן באוטובוס, אופניים חשמליים או אופניים רגילים.

בור בכביש מול בית ספר בחדרה. אתר רשמי
"הסקר מוכיח שההורים חוששים לשלוח את הילדים לבדם". בור בכביש מול בית ספר בחדרה/אתר רשמי

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "ביום ראשון בבוקר ישובו הילדים שלנו אל ספסל הלימודים וכדי שכולם גם יסיימו את השנה בריאים ושלמים הדרך אל בית הספר חייבת להיות בטוחה עבורם, לא רק בתחילת שנת הלימודים אלא לכל אורך השנה. הסקר מוכיח שההורים חוששים לשלוח את הילדים לבדם ברגל אל בית הספר ומעדיפים להגיע ברכב הפרטי ולכן האחריות היא של הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת בית הספר בטוחה עבור הילדים".

"בפעולות פשוטות כמו צביעת מעברי חציה, הנחת פסי האטה לפני מעברי חציה, התקנת מעקות בטיחות אל מול בית הספר והגברת המודעות בקרב הילדים נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים ולחזור הביתה בשלום", אמר מנכ"ל העמותה. "מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון והגרוע בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD והאחריות לשיפור הנתונים הקשים נמצאת לפתחם של הגופים האחראיים על הבטיחות בדרכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מהסקר עולה תמונה עגומה אודות חוסר המודעות וההבנה בקרב ההורים כי ההתעסקות בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת. 13% מההורים הודו שהם עושים שימוש בטלפון הסלולארי כאשר הם לוקחים את הילדים אל בית הספר או הגן. 28% מתוך אותם הורים אף טענו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה. 68% טענו כי הילדים לא יעירו להם על כך. על פי הסקר, כשנשאלו ההורים על מידת הבטיחות בהסעות התלמידים הפרטיות, גם אם ילדם לא נוסע בהסעות, ההורים העניקו את הציון 6.4 למידת הבטיחות בהסעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully