וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שאל: "למה לא להפציץ הוריקנים עם נשק גרעיני"?

לפי דיווח באתר אקסיוס, נשיא ארה"ב רמז ביותר מפעם אחת כי הצבא צריך להפציץ סופות כדי למנוע מהן לפגוע ביבשה: "למה אנחנו לא יכולים לעשות?". ומה ענו לו הנוכחים?

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאל ביותר ממקרה אחד מדוע צבא ארצות הברית לא מפציץ סופות הוריקן לפני שהן פוגעות ביבשה - כך דווח באתר האמריקני "אקסיוס". לפי הדיוח, הנשיא אמר במפגש עם בכירי המועצה לביטחון לאומי ולביטחון המולדת על איום ההוריקנים: "הבנתי, הבנתי. מדוע אנחנו לא מפצצים אותם בגרעין?".

לפי גורמים אנונימיים שנכחו במפגש, אמר הנשיא: "הם נוצרים לחופי אלסקה, עם התקדמותם באוקיינוס האטלנטי, אנחנו משליכים פצצה בעין ההוריקן ומפריעים לו. למה אנחנו לא יכולים לעשות זה?". אחד הנוכחים במקום, לפי הדיווח, השיב: "נבדוק זאת".

באתר דווח כי טראמפ העלה את הסוגיה במקרה נוסף מול בכיר בממשל. השיחה תועדה ככל הנראה במזכר של המועצה לביטחון לאומי מ-2017, שהשתמש במונח "גרעיני" בהתייחסו לשיחה. גורם בכיר, שצוטט על ידי האתר, הגן על היכולת של טראמפ לשאול שאלות קשות. "המטרה שלו - למנוע מהוריקנים קטלניים מלפגוע ביבשה - היא לא רע. המטרה שלו לא רעה".

זמן קצר אחרי שטראמפ נכנס לתפקידו, במגזין נשיונל גיאוגרפיק פורסם מאמר שציין עד כמה הרעיון להפציץ הוריקנים בגרעין עולה לעתים תכופות בעשורים האחרונים. במאמר, שכותרתו "להפציץ בגרעין הוריקן: הסיפור המפתיע של רעיון רע במיוחד", נכתב כי התגובה של הרשות הלאומית לאוקיינוסים והאטמוספירה: "אין צורך לומר, זה רעיון לא טוב".

הבית הלבן סירב להגיב לדיווח.

מלניה טראמפ טסה לבקר את נפגעי ההוריקן בטקסס בעקבים ומעיל טייסים. רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ בדרך לסיור בטקסס אחרי סופת הוריקן, 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully