וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג מליציה פרו רוסית בצ'צ'ניה מציע שירותיו בתיווך בין הצדדים הלוחמים בגרוזני

28.1.2000 / 12:17

אך למרות זאת ולמרות ביקור קופי אנאן במוסקווה נמשכים בעיר הקרבות הקשים

מנהיג צ'צ'ני פרו רוסי אומר היום כי הוא ינהל שיחות עם מפקדי המורדים בגרוזני על אפשרות לסיים את הלחימה במאבק העקוב מדם בצ'צ'ניה. מנהיג המליציה הפרו רוסית בצ'צ'ניה אמר היום כי הוא מעוניין לנהל את המו"מ עם המורדים בעיר וציין כי לדעתו הם מוכנים להניח את נשקם. "המורדים מוכנים להפסיק את הלחימה בעיר" אמר המנהיג, והוסיף כי הוא מוכן לדבר עם כל נציג מהכוחות בכדי לפתור את הסיכסוך הרווי שינאה. הרוסים לא נראו מתרגשים מההצעה, וקצין רוסי אף אמר כי"מתחוללת כרגע מלחמה רצינית עם ארטילריה ומטוסים ומצבנו נראה די טוב בסביבות העיר גרוזני ובהרים".
כמו כן החלה בימים האחרונים סוכנות הביון הרוסית בהערכות דחופה בכדי להתכונן לאפשרות שכוחות המורדים ינסו לתקוף ערים רוסיות. וזאת לאחר שהמורדים בצ'צ'ניה איימו אתמול כי יעבירו את הלחימה מצ'צ'ניה לערים בלב רוסיה.
"הכוחות הצ'צ'נים מוכנים להכות לא רק כל עיר בצ'צ'ניה, אלא גם כל עיר ברוסיה" אמר היום דובר סוכנות הביון הרוסית. והוסיף כי רוסיה לוקחת ברצינות את האיום הצ'צ'ני על פגיעה במטרות אזרחיות ברוסיה.
במספר התקפות קודמות על רוסים בצ'צ'ניה נהרגו 300 בני אדם, ורוסיה מאשימה את המורדים הצ'צ'נים בביצוע הפיגועים כתגובה על המתקפה הרוסית בגרוזני.
בתוך כך הלחימה בגרוזני נמשכת כרגיל על אף ביקורו של מזכיר האו"ם, קופי אנאן, במוסקווה. והארטילריה הרוסית בשיתוף מטוסים ומסוקים המשיכה היום להכות בבירה גרוזני. בתוך העיר נמשכים קרבות הרחוב אשר גורמים אבדות כבדות לצבא הרוסי, כ-30 חיילים ביום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully