וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדמור הכריז על בזק כמונופול בתחום האינטרנט

11.12.2000 / 13:48

הממונה על ההגבלים העסקיים החליט להכריז על בזק כמונופול בתחום אספקת שירותי פס רחב, לאחר שהרשיון נמנע מחברות הכבלים, בשל הצורך בשינוי חוק הבזק


הממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור, הכריז היום על חברת בזק כמונופול בתחום מתן שירותי אינטרנט מהיר בפס רחב.

משמעות ההחלטה היא הקלה על לקוחות פרטיים, ספקים וגופים אחרים, הבאים במשא ומתן עם בזק בכל הנוגע לאספקת שירותי אינטרנט המהיר. בנוסף, תאפשר ההכרזה לממונה להתערב בפעילות החברה.

בחודש שעבר העניק שר התקשורת, בנימין בן אליעזר, רשיון לבזק להפעלת שירותי אינטרנט מהיר. הרשיון לחברות הכבלים נמנע, מאחר שהדבר היה כרוך בחקיקה מיוחדת, אשר תסדיר את נושא תשלום התמלוגים. כתוצאה מכך, הפכה חברת בזק לגוף היחיד במדינת ישראל המספק שירותי אינטרנט מהיר, לעת עתה.

שלושה ימים לאחר מתן הרשיון, פנה תדמור אל חברת בזק והודיע לה, כי הוא שוקל להכריז עליה כעל מונופול בתחום התשתית למתן שירותי אינטרנט מהיר. היום, חודש לאחר מתן הרשיון, ולאחר קבלת התגובה מן החברה, החליט תדמור להכריז על החברה כמונופול.

תדמור ציין בהודעתו, כי ישנה חשיבות רבה להכרזה על גוף כעל בעל מונופולין, במיוחד בשעה זו, ובמועד כה סמוך לתחילתה של תחרות בתחום מתן שירותי גישה לאינטרנט מהיר. תדמור הבהיר, כי הכרזה זו נוגעת לכל מפגש בין בזק והגופים הקשורים בה, לבין ספקי האינטרנט.

תגובת חברת בזק טרם התקבלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully