וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ישראלי: תרופות לאלצהיימר מסייעות לילדים הלוקים באוטיזם

22.8.2019 / 15:25

מחקר ישראלי חדש קבע כי תרופות לטיפול באלצהיימר, יכולות לשפר את כישורי השפה של ילדים הלוקים באוטיזם. מחקר נוסף מצא כי גם טיפול בעזרת ליצנים רפואיים, יכול להשפיע לטובה על התקשורת וההתנהגות החברתית. עורכת המחקר: "תוצאות המחקר והיעדר תופעות הלוואי מהוות הישג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרופות לטיפול באלצהיימר משפרות את ביצועי השפה של ילדים הלוקים באוטיזם, כך מצא מחקר שנערך במרכז הרפואי שיבא. המחקר הראה שיפור מובהק בהבנת השפה שישה חודשים לאחר תום הטיפול, במיוחד בקרב ילדים צעירים בגילים חמש עד עשר. לדברי עורכת המחקר, מנהלת המכון להתפתחות הילד במרכז הרפואי ד"ר לידיה גביס, הניסוי שילב טיפול תרופתי בתגבור תוספי מזון ובמקביל טיפול חינוכי, שילוב שלא נעשה עד כה.

לפי עורכת המחקר, קיימות כיום הוכחות שבמוחם של אנשים הנמצאים על הרצף האוטיסטי קיים מחסור יחסי של אצטיל כולין - חומר המסייע בתקשורת בין תאי עצב, אשר חסר גם בקרב אנשים הסובלים מאלצהיימר. במהלך המחקר ניתן לנבדקים שילוב של התרופות דונפזיל, שניתן לחולי אלצהיימר וכולין. המחקר נערך בקבוצה של 60 ילדים ומתבגרים בגילאי חמש עד 16 עם לקות אוטיסטית בכל רמות החומרה של המחלה.

לדברי עורכת המחקר גביס, עבר יותר מעשור מהרגע בו נהגה הרעיון לטפל בשילוב תרופות זה ועד לתוצאות המחקר. "הרעיון מבוסס על מחקרים קודמים בהם נראו באמצעות בדיקות MRI שינויים בחילוף החומרים המוחי באזורים מסוימים, בילדים עם אוטיזם. תוצאות המחקר והיעדר תופעות הלוואי מהוות הישג משמעותי מאוד".

ילד אוטיסט מאור יצחק שהוטרד מינית במסגרת החינוכית בה למד, 23 בנובמבר 2016. -, אתר רשמי
ילד אוטיסט מאור יצחק שהוטרד מינית במסגרת החינוכית בה למד, 23 בנובמבר 2016/אתר רשמי, -

מחקר אחר שערכה גביס מצא שיפור בכישורי השפה של ילדים בספקטרום האוטיסטי שטופלו בידי ליצנים רפואיים. המחקר, שבחן לראשונה את ההשפעה של ליצן רפואי בילדים עם לקויות התפתחותיות ובספקטרום האוטיזם בפרט, כלל 24 ילדים בעלי לקות בספקטרום האוטיסטי בגילים שנתיים עד שבע. הם נבחנו מבחנים להערכת אוטיזם בנושאי הפקת מלל משמעותי, התמסרות בכדור, והתנהגויות חזרתיות - ובעקבות הטיפול נמצאה השתפרות שנמשכה לאורך שלושה חודשי טיפול.

בתום תקופת המחקר, נמצא כי לליצן הרפואי השפעות חיוביות על התקשורת ועל ההתנהגות החברתית אצל ילדים הלוקים באוטיזם. "המחקר הוא הוכחה לכך שטכניקות משחק, הבעות מועצמות והומור, הם כלי חשוב לשיפור תפקוד בילדים עם אוטיזם. כלים אלו אשר משמשים את הליצנים הרפואיים בהחלט יכולים לסייע למטפלים במקצעות אחרים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פריצת דרך במחקר

פריצת הדרך הנוספת במחקר הייתה לדברי מנהל המכון להתפתחות הילד, השיטה בה הוא בוצע, "מאחר ובתחום הטיפול באוטיזם קיים קושי רב בתכנון מחקר השוואתי המפריד סוג אחד של טיפול מטיפולים אחרים. מעבדת המחקר עוסקת רבות בנושא פיתוח כלים ושיטות מחקר למדידת התערבויות טיפוליות ותרופתיות".

תפקיד הליצנות הרפואית במסגרת האשפוז של ילדים ופרוצדורות רפואיות כואבות, הוכח בעבר כמסייע לטיפולם. אולם שימוש בליצנות כטיפול בילדים עם לקויות התפתחות ובכללם אוטיזם, לא נבדק עד כה. ילדים עם לקות בספקטרום מטופלים לרוב באופן רב-מקצועי. האתגר המשמעותי שניצב עד כה בפני מומחים הוא כיצד להוכיח שטיפול ספציפי, כגון ליצנות, מכיל ערך מוסף, וכך, לדברי גביס הוכח במחקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully