וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מציאות יומיומית": עובדי מעבר גשר אלנבי לא הופתעו מתקיפת החייל

22.8.2019 / 8:17

לאחר שמחבל ניסה לחנוק חייל שתגבר במקום, לידי וואלה! NEWS הגיעו מכתבים ששלח יו"ר הסתדרות עובדי המדינה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ובכירים נוספים ובהם התריע כי במקום לא מוצבים כוחות שיטור ואבטחה. מכתביו לא זכו למענה ובמעבר מודים: "הכתובת הייתה על הקיר"

עריכה: ניב מעוז

עובדי רשות האוכלוסין וההגירה לא הופתעו כשפלסטיני בן 35 תקף אתמול (רביעי) חייל בלבוש אזרחי במעבר גשר אלנבי שבגבול ירדן. המחבל ניסה לחנוק את החייל שמתגבר בשירות משרד הפנים באמצעות כבל מטען לטלפון, אך הוא הצליח להשתחרר מאחיזתו. לא מדובר במקרה אלימות ראשון במעבר, והיום יתקיימו עיצומים אספות הסברה לעובדים במחאה על התקרית. לידי וואלה! NEWS הגיעו שני מכתבים שנשלחו במרץ ובמאי האחרון המתריעים בפני מנכ"ל המשרד השר לביטחון הפנים משה צ'יקו אדרי ונציב שירות המדינה על אירועי אלימות פיזיים ומילוליים כלפי העובדים, לאור העובדה כי במתחם אין אבטחה ושיטור. בתוך כך, עובדי מעברי הגבול בגשר אלנבי יקיימו הבוקר, בשעה 10:00, אסיפת עובדים, במחאה על תקיפת העובד. בזמן האסיפה לא תתבצע ביקורת גבולות במעבר וצפוי עיכוב במעבר סחורות.

לאחר שאחת שעובדות המעבר הותקפה במקום, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, שלח במרץ האחרון מכתב לאדרי, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ומנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ' שלמה מור יוסף. "מזה תקופה ארוכה עובדי המדינה המוצבים במעבר גשר אלנבי, המשמש כמעבר אדם וסחורות בין איו"ש לירדן ובין הרשות הפלסטינית לירדן, סובלים מאירועי אלימות פיזית ומילולית", כתב יעקבי. "מתוך המציאות היומיומית במעבר גשר אלנבי עולה כי אלימות פיזית ומילולית הינה תופעה ידועה ונפוצה המופגנת לבקרים כנגד עובדי מדינה המוצבים בגשר על ידי עבריינים".

צילום מסך מתוך מצלמות האבטחה בניסיון הפיגוע באלנבי, 21.08.2019. צילום מסך
ניסיון הפיגוע בגשר אלנבי/צילום מסך

לדבריו, העובדים נתונים לאיומים יומיומיים מסוחרים המנצלים את היעדר ההרתעה הקיים במעבר אלנבי. יעקבי הזהיר כי "אי הצבת שוטר בגשר באופן קבוע מעודדת לגיטימציה לפעילות עבריינית, התחצפויות והעלבת עובדי ציבור מדי יום". עוד הוסיף כי "במקרים בהם מתבצעת תפיסה או פעילות עבריינית, העבריינים מסלימים את התנהגותם נגד העובדים מתוך הבנה שאין יכולת אפקטיבית לפעול כנגדם." כאשר תחנת המשטרה הקרובה נמצאת במעלה אדומים, מרחק של 40 דקות ממעבר אלנבי, לא מתאפשרת הרתעה ואבטחה כך שמרבית התלונות כלל לא מדווחות.

לאחר שלא זכה למענה, במאי האחרון שלח אריאל מכתב נוסף, הפעם לנציבות שירות המדינה, מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות ומנכ"ל רשות המסים ערן יעקב. "למרות התרעות רבות חוזרות ונשנות בדבר הסכנה הכרוכה באיוש המעבר ללא גורם משטרתי או התראתי, נראה כי אף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא נרתם למען ביטחון העובדים", כתב. "אי-הצבת כוח שיטור באופן קבוע, מעודדת לגיטימציה לפעילות עבריינית, התחצפויות והעלבת עובדי ציבור מדי יום. רק אתמול הילך אימים עבריין על עובד המכס והטיח בו קללות".

"נכבדי, הכתובת מתנוססת על הקיר, ופגיעה בנפש אינה עניין של אם, אלא אימתי", התריע יו"ר הסתדרות עובדי המדינה. "אבקשכם לפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים לצורך הצבת שיטור קבוע במעבר הגשר אלנבי. לתשומת לבכם, לא נפקיר את שלומם ובריאותם של העובדים הקודמים לכל".

מרשות האוכלוסין וההגירה לא נמסרה תגובה.

עוד בוואלה!

גרסאות סותרות ודרישה לעימות: השאלות הפתוחות בתיק האונס בצפון

לכתבה המלאה
מכתב 2 הסתדרות עובדי המדינה. ללא קרדיט, אתר רשמי
מכתב 2 הסתדרות עובדי המדינה/אתר רשמי, ללא קרדיט
מכתב הסתדרות עובדי המדינה. ללא קרדיט, אתר רשמי
מכתב הסתדרות עובדי המדינה/אתר רשמי, ללא קרדיט
מכתב הסתדרות עובדי המדינה. ללא קרדיט, אתר רשמי
מכתב הסתדרות עובדי המדינה/אתר רשמי, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully