וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מיכאל מלכיאור - העבודה, מימד

2.1.2003 / 11:48

נולדתי ב- 1954 בקופנהגן כדור שביעי של רבנים בדנמרק. אני נשוי לחנה, מרפאה בעיסוק ואב לחמישה בנים. מאז 1970 הייתי פעיל מרכזי בעבודה הציבורית למען יהודי ברה"מ. מ-1972 למדתי בישיבות בארץ, בכללן בכולל של ישיבת הכותל בעיר העתיקה בירושלים. ב - 1980 הוסמכתי לרבנות על ידי הרבנים הראשיים. בשנת 1980 כיהנתי בתפקיד רבה הראשי של נורבגיה.
ב- 1986 עליתי עם משפחתו לארץ ובמקביל להמשך כהונתי בנורבגיה חילקתי את זמני בין אוסלו לירושלים בשמשי רב פוסק ומחנך בירושלים וכן כמנהל בינלאומי של קרן אלי ויזל.

ב- 1999 התמניתי לשר לענייני חברה ותפוצות ויו"ר ועדת השרים לגיור. ב- 2001 נכנסתי לתפקיד סגן שר החוץ עם הקמתה של ממשלת האחדות. תוך שלוש שנות כהונה העליתי לראשונה על סדר היום הלאומי נושאים שהוזנחו במשך חמישים שנות קיומה של המדינה וזכיתי ב'עיטור הסובלנות' שהוענק לי השנה בבית הנשיא ו'בפרס הבינלאומי לשלום ופיוס' מטעם הכנסייה האנגליקנית.

איזה אירוע או סיבה גרמו לך להיכנס לפוליטיקה?

רצח רבין היה המאיץ למחויבות האישית שלי לכניסה לעולם הפוליטי המטורף.

מה החוק החשוב שחוקקת?

מיום היבחרי לכנסת שימשתי שר ואח"כ סגן שר. להלן רשימה חלקית יוזמות: פסגת אלכסנדריה לשלום בין-דתי; הקמת 'מועצת יחד ליחסי דתיים וחילוניים', ו'הפורום להסכמה אזרחית' בו פועלים יחד אלפי מתנדבים לשינוי יחסי יהודים וערבים; הקמת מרכז מידע לניצולי שואה, הצלת מאות ספרי תורה שנתגלו בליטא; הפורום הבינלאומי למאבק באנטישמיות; תכנית 'תגלית' המביאה רבבות צעירים לביקור חינוכי בישראל; פרויקט ' יהדות לכולם' בשיתוף החברה למתנ"סים, המושך רבבות חילונים ועולים לכינוסי תפילה ולימוד ולהתחבר ליהדותם שלא במסגרות הדתיות הממוסדות.

מי היריב בפוליטי שאתה מעריך ביותר?

ציפי לבני- פוליטיקאית ערכית והגונה, המצליחה בנסיבות לא פשוטות לשמור על רמה גבוהה של אסתטיקה פוליטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה היית עושה אלמלא היית ח"כ?

הייתי ממשיך בתפקידים אותם מילאתי קודם לכן: רבנות, חינוך וחברה, קליטת עליה ומאבק למען זכויות האדם.

בכמה אירועים של חברי מרכז השתתפת בשנה האחרונה?

לאיש ציבור יש יותר מידי מחויבויות ציבוריות וזמנו קצוב. כעקרון אינני הולך לאירועים של חברי מרכז כי אני חושב שאלו אירועים שצריכים להיות פרטיים. אני מקבל בקשות רבות של זוגות המבקשים שאשיאם. במגבלות הזמן אני משתדל לענות בחיוב.

למה אתה מתחייב כנסת הבאה?

אני מתחייב לפעול בחקיקה ובפעילות חברתית למען הסולידריות בין הסקטורים השונים בחברה הישראלית ( ערבים ויהודים, עולים וותיקים, דתיים וחילוניים), כדי להביא לצמצום הפערים הנוראיים החברתיים והכלכליים. אני מתחייב לפעול לשינוי הסטאטוס קוו בנושא דת ומדינה, תגבור הזהות היהודית והחינוך היהודי בכל המערכות מחד, וצמצום החקיקה הדתית הכופה מאידך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully