וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי מופז לשר הביטחון – דבר חוקי אבל בעייתי"

2.1.2003 / 7:52

אלוף במיל' עוזי דיין, שהיה סגנו של הרמטכ"ל מופז: אי אפשר להימנע מרינונים ששיקולים פוליטיים הכתיבו החלטות של רמטכ"ל; ועדת הבחירות תאשר היום כנראה פסילת מופז מהתמודדות לכנסת

"כשרמטכ"ל, תוך תקופה קצרצרה מתמנה לשר ביטחון תוך ניצול של פרצה בחוק - דבר שהוא חוקי אבל בעייתי - נוצרת בעיה גדולה. תקופת הצינון נקבעה כדי למנוע פוליטיזציה של הצבא ומיליטריזיציה של הפוליטיקה" – כך אמר האלוף במיל' עוזי דיין, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי, על התנהגותו של שר הביטחון, רב אלוף במיל' שאול מופז, בשאלת הצינון. היחסים בין השניים מתוחים עוד מהתקופה שבה כיהן דיין כסגנו של הרמטכ"ל מופז.

דיין מתח ביקורת על טענת מופז, שלפיה בחלק האחרון של חופשת הפרישה שלו כבר לא היה חייל. "מה היה קורה במקרה רגיל? נגיד שהיה אלוף-משנה או תת-אלוף שמעלה טענה דומה. היו פונים לפצ"ר והיו אומרים מה נכון ומה לא נכון. אבל כשמדובר ברב-אלוף (מיל'), שהפרקליט הצבאי הראשי קיבל ממנו דרגת אלוף - והפצ"ר אפילו לא מגיש חוות דעת בהקשר הזה - אי אפשר להימנע מרינונים או ממחשבות ששיקולים פוליטיים הכתיבו החלטות של רמטכ"ל".

ההכרעה תעבור לבג"ץ

בתוך כך מליאת ועדת הבחירות תדחה היום ככל הנראה את בקשתו של מופז, לאשר את מועמדותו לכנסת ברשימת הליכוד. יו"ר ועדת הבחירות, השופט מישאל חשין, החליט בשבוע שעבר לפסול את מועמדותו כי לא עמד בהוראות "חוק הצינון", משום שלא חלפו שישה חודשים ממועד שחרורו מצה"ל ועד למועד הבחירות.

ל"הארץ" נודע כי ח"כ מיכאל איתן, סגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד, ימליץ היום לחברי סיעת הליכוד בוועדה שלא להתערב בהחלטתו של השופט חשין, ולהעביר את העניין להכרעת בג"ץ. גם יהודה אבידן, סגן יו"ר הוועדה מטעם ש"ס, ועו"ד דוד רותם, נציג המפד"ל, אמרו אתמול כי סיעותיהם יתמכו בהחלטת השופט חשין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully