וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתגברת משמעותית כוחותיה במפרץ

רויטרס

1.1.2003 / 16:54

יותר מ-11 אלף חיילים שאומנו ללוחמה בתנאי מדבר, בדרכם למפרץ; יצטרפו ל-60 אלף שנמצאים באזור; בנוסף יגיעו חיילי מארינס, מסוקי קרב, נושאות מטוסים, מטוסי תובלה ותגבור לוגיסטי

יותר מ-11 אלף חיילים אמריקאיים שאומנו ללוחמה בתנאי מדבר, יישלחו בימים הקרובים למפרץ הפרסי. החיילים משתייכים ליחידה השלישית של חיל הרגלים ובימים הקרובים יחלו לנוע לכיוון המפרץ על מנת לתגבר באופן משמעותי את הכוחות האמריקאים באזור, לקראת פלישה אפשרית של ארה"ב ובריטניה לעיראק. החיילים יצטרפו ל-4,000 החיילים המתאמנים בלחימה מדברית בכווית, לקראת המתקפה.

בכירים במשרד ההגנה האמריקאי אמרו כי עם החיילים יגיעו גם טנקים ומסוקי קרב, ותהיה זו הפעם הראשונה מאז 1991 שארה"ב שולחת לאזור דיביזיה מלאה לצורכי תקיפה.

על המשלוח החליט בשבוע שעבר שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, שהורה להעביר למפרץ גם נושאות מטוסים ויחידות מארינס שיתפרסו באזור בשבועות הקרובים. כמו כן יכלול המשלוח 300 מטוסי קרב ותגבור לוגיסטי.

חיל הים האמריקאי עשוי לשלוח גם הוא כוחות למפרץ הפרסי. נושאת המטוסים 'אברהם לינקולן', שנמצאת בעגינה בפרת', אוסטרליה, לרגל חג המולד, נקראה שלא לחזור לכיוון ארה"ב כמתוכנן, אלא להישאר בים למקרה שתישלח למפרץ. נושאת המטוסים 'הארי טרומן' המוצבת בים התיכון, עשויה לחצות את תעלת סואץ בדרכה לעיראק.
כמו כן, נושאת המטוסים, 'קונסטליישן' מפטרלת במפרץ הפרסי באופן קבוע.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, לא החליט עדיין אם לפלוש לעיראק, אך אמר פעמים רבות כי צעד שכזה הכרחי עקב פעילותה של עיראק לפיתוח נשק להשמדה המונית. הכוחות שיגיעו למפרץ יכפילו את מספר החיילים האמריקאיים שם, המוערך ב-60 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully