וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים: מהיום לא נתנדב לשירות מעבר לקבוע בחוק

1.1.2003 / 18:08

אנשי תנועת בלת"מ מתריעים מפני התמוטטות מערך המילואים; טוענים: חיילים מקבלים הכשרה רשלנית לפני שירות בשטחים; מתלוננים שהממשלה מנצלת את "הרוח הפטריוטית" של החבר'ה

תנועת חייילי המילואים בלת"מ (בלי תנאי מילואים) הודיעה היום לראש הממשלה, אריאל שרון, ולשר הביטחון, שאול מופז, כי החל מהיום 5,000 חברי התנועה יפסיקו להתנדב לשירות מילואים חריג. זאת במחאה על כך, שלטענתם הממשלה מפוררת באופן מודע את מערך המילואים.

במסיבת עיתונאים שכונסה היום בצהריים התריעו חברי התנועה על התפוררות מערך המילואים. מנתונים שהציגו עולה, שישנה עליה של 67% במספר העריקים משירות, רובם מילואימניקים. בשל כך, משרדי הקישור שולחים פי שניים או שלושה צווים לכל תקופת מילואים, מתוך ידיעה שזו הדרך בה אולי יצליחו למלא את המכסה הדרושה. לדברי אנשי התנועה, אחוזים בודדים מאנשי המילואים משרתים מעל ארבעה ימים בשנה.

בבלת"מ מתריעים על ההכשרה הרשלנית שעוברים חיילים לפני שירות בשטחים, רשלנות שעלולה לעלות בחייהם. לטענת התנועה, המועצה לביטחון לאומי התריעה לפני מספר חודשים מפני התפוררות מערך המילואים והציעה דרכי פעולה לממשלה, אך זו בחרה שלא לעשות דבר בנושא.

יושב ראש התנועה, רועי רון, אמר שהוא וחבריו, מתוך דאגה למדינה, החליטו להפסיק ולהתנדב לשירות מילואים חריג. לדבריו, העובדה שהממשלה לוקחת כמובן מאליו את רוח ההתנדבות, מתוך מחשבה שניתן לנצל את הפטריוטיות של החבר'ה, מסכנת ומפוררת את מערך המילואים.

לדבריו, התנועה דורשת שינוי של סדר העדיפויות. זאת באמצעות חקיקת חוקים שיצמצמו למינימום את הפגיעה הכלכלית, המשפחתית, האקדמית, האישית והתעסוקתית של איש המילואים, ביטול חוק טל וחלוקה שווה בנשיאת הנטל.

כללי הזימון למילואים

כבר בחודש אוגוסט הודיע התנועה על כוונת חבריה לחדול מהתנדבות בראשון לינואר, אולם איש לא התייחס לאזהרתם. היום פרסמה התנועה "דף זכויות" לחייל המילואים, תחת הכותרת: "חיל מילואים, דע זכויותיך, מתי אתה חייב להתייצב למילואים ומתי אתה מתנדב!".

מן המסמך עולה, כי זימון לתקופת שירות מילואים רצופה בת 4 ימים ויותר צריך להישלח לפחות 60 ימים מראש, כולל יום משלוח הצו ויום תחילת השירות. אם חייל מילואים נקרא לשירות של 4 ימים ויותר, במועד הקצר מ-60 ימים, הוא אינו מחויב להתייצב, והשירות הוא בגדר התנדבות.

על תקופת שירות של עד 3 ימים יש להודיע לחייל 12 ימים מראש, כולל יום המשלוח ויום תחילת השירות, במידה שהצו נמסר ביד החייל, האתראה החוקית היא 7 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully