וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפוטים

הלל סטולר

1.1.2003 / 11:18

אז הנה מתחילה לה עוד שנה חדשה במילניום השלישי והדי מעפן בינתיים, וכרגיל אין חדש תחת השמש. שנת 2002 בישראל הייתה בעצם סתם שידור חוזר ואפור של שנת 2001, ההבדל היחיד ביניהן הוא שרמת ההתלהבות ירדה עוד יותר- אנשים אפילו כבר כמעט ולא מפחדים לצאת מהבית. להתלונן על המצב (להתלונן לקיר כמובן, כי אף אחד אחר לא ממש מקשיב) זה כבר מזמן פאסה. הציבור עייף. עייף עד כדי כך, שלדעתי בבחירות הקרובות נראה תוצאות הזויות, ואחוזי הצבעה לא צפויים.

אז איך בכל-זאת הייתי מסכם את השנה, ככה במשפט אחד? חרא בלבן.

בזמן האחרון אני שומע הרבה את השאלה הפלצנית והמגוחכת "ומה אתה עשית בשביל המדינה?" הגיע הזמן להפסיק להתרגז ולומר כאן ועכשיו; השאלה היא לא מה אתם, אנחנו עשינו בשביל המדינה, אלא מה לעזאזל המדינה עשתה, עושה ומתכוונת לעשות בשבילנו? טעות נפוצה בקרב העם היא לחשוב משום מה על המדינה כעל ריבון שליט במקום כעל גוף משרת כפי שהיא אמורה להיות. אז מה זה מדינה? אתם בטח שואלים, מדינה דומה מאוד לוועד הבית שלכם (או של השכנים העשירים שלכם). פשוט כך. המדינה או יותר נכון מוסד המדינה אמור להיות בסך הכל גוף מצומצם שנועד לייצג את האינטרס של אלה אשר חברים בו (אני ואתם בגדול), ולדאוג לבנייתו, להגנתו ולתחזוקתו של כל מה שציבורי ומשותף. כאשר המדינה שואפת להגדיל את סמכויותיה ולהפוך ממשרת לשליט, היא מפסיקה להיות מדינה ומתחילה להיות ממלכה. (סטייל ימי הביניים)

ההבדל הזה שבין שלטון פיאודאלי לבין מילוי תפקיד ריבוני, לא מצלצל מוכר כמובן לאף אחד מחברי הכנסת והשרים. בינינו, אין הרבה מה לצפות מאנשים שגודלו בחממה הצבאית, שבה מובטחים לך המשכורת החודשית והקידום המתמיד ללא שום קשר לביצועיך. הם כמובן האנשים הכי מנותקים מהעם שרק ניתן להעלות על הדעת. להם אין דאגות כלכליות או מקצועיות והם אינם זקוקים ללימודים או אפילו לכישורים יוצאי דופן. הם רק צריכים לחכות בסבלנות בעודם מטפסים אוטומטית במעלה סולם הדרגות בהתאם לפז"ם. ואם תשאלו אותי, הדבר הכי מעצבן הוא שאותם אנשים, אשר חיו חיים שלמים על חשבוני ועל חשבונכם, טוענים כל הזמן שהם תרמו יותר מכולם למדינה. תרמו?! איזה תרמו ואיזה בטיח, אנשי קבע מקבלים משכורות עתק בעבור "התרומה" שלהם שיוצאות לי ולכם ישר מהכיס.

הם אמנם מסכנים את עצמם במסגרת עבודתם מידי פעם, אבל ישנם מקצועות רבים שבהם הסיכון גבוה גם כן - נהגי מרוצים לדוגמא - ואף אחד לא טוען לרגע שהם תורמים משהו למדינה. הדבר תקף כמובן גם לפוליטיקאים (שהם בדרך כלל אנשי קבע לשעבר) אשר מקבלים משכורות ותנאים ישר מהאגדות, ואפילו לא טורחים להגיע לכנסת בתשעים אחוז מהישיבות. זה לא שקר חברים! פתחו ערוץ 33 ותראו בעצמכם, או שהכנסת נמצאת בפגרה 350 יום בשנה, או שאני כבר לא יודע מה בדיוק הם חושבים שהם עושים.

אז כשיתחילו בקרוב שידורי תעמולת הבחירות , שללא ספק יהיו משעממים ומעצבנים, תקפיאו בבקשה את התמונה של האיש שבו אתם מתכוונים לבחור, ותשאלו את עצמכם בשיא הכנות: האם האיש הזה מתכוון להיות המשרת שלי או שואף להפוך לאדון שליט, למלך? ואם נראה לכם שהאפשרות השנייה היא הנכונה אז תעיפו אותו כבר עכשיו קיבינימט כשהוא עדיין קטן. אריאל שרון לדוגמא היה משרת גרוע מאוד לטעמי. משק הבית של מדינת ישראל נראה בכי רע, ומורגש גם ניסיון חזק ואגרסיבי של פלישה מתוך התחום הציבורי לתחום הפרטי - דבר שלא יעשה.

בכלל, מישהו מוכן להסביר לי כבר איך זה שיש איזה מיליון מיסים + מע"מ ועדיין חסר להם, לפוליטיקאים האלה, כסף? קדימה, שמישהו יקום ויסביר לי איך בדיוק זה הגיוני, כי אני פשוט לא מבין. נמאס כבר מהבזבזנות. אנשים פה בישראל מתקרבים לפת לחם - הלב נשבר ממש - ואל תעצמו עיניים, חברים, אתם מכירים אותם ואני מכיר אותם - וזה כבר לא רק בעיירות הפיתוח זה בכל רחבי הארץ.

אז מה לעשות? לעמוד על הזכויות שלכם, אחת ולתמיד. אף אחד אחר לא יעשה זאת בשבילכם, בטח לא הפוליטיקאים שרק משמינים מכסף. הם אולי מבטיחים לפני הבחירות כל מיני הרים וגבעות, אבל אל תשכחו שמייד אחרי הבחירות הם לא צריכים אף אחד מכם יותר עד לבחירות הבאות. אנחנו נמשיך לשלם מיסים וקנסות ואגרות ועוד כל מיני המצאות, והם ימשיכו לצחוק לנו בפנים ולטוס לחו"ל כל שני וחמישי. הגיע הזמן לצעוק, ובכל הכוח: לאן הולך הכסף? אני משלם כל חודש, כמו כולם- ואני רוצה חשבון מדויק שיסביר לי בדיוק לאיפה הלכו כל אחד מהשקלים וכל אחת מהאגורות. לאיזה משרד ולצורך איזו הוצאה נחוצה שפשוט אי אפשר היה לוותר עליה. לא אני ולא אתם נתנו מנדט לאף אחד פה לבזבז את הכסף שלנו כאילו קטפנו אותו מהעצים.

הגיע הזמן להחזיר את כל משרתים שהפכו לאדונים בעיני עצמם חזרה לגודלם הטבעי והבחירות זו ההזדמנות לעשות זאת. אנחנו הרי מממנים את ההילולה הזאת כבר שנים, מזמן הגיע הרגע שבו אנחנו צריכים לסגור להם את השיבר- מרד מיסים כאן ועכשיו. רוצים לבזבז ח"כים יקרים? בזבזו את המיליארדים שגנבתם לאורך הקדנציות שלכם מכל המשרדים הפיקטיביים סטייל משרד התשתיות ומשרד התקשורת. לא יודע מה איתכם אבל לדעתי המלך השתגע אצלנו בממלכה, והגיע הזמן להחליף אותו באיזה מנהל אדמיניסטרטיבי שיתייחס אלינו כמו אל לקוחות משלמים, שזה בדיוק מה שאנחנו, ולא כמו אל משרתים.

איווט דארלינג, תירגע

פסלו את אחד הערבים (את טיבי) מלרוץ לכנסת, ולדעתי זה ממש מגוחך. הרי מהי דמוקרטיה אם לא ייצוג של דעות העם? אם דעותיו כ"כ גרועות הרי שוודאי שאף אחד לא היה מצביע בעבורו. ואם הרבה אנשים בוחרים בו - אז כנראה שיש דברים בגו ואז בוודאי שאין סיבה לפסול אותו. עוד השבוע - איזה אחד שממש כרגע ירד מהמטוס הציע לשלול את האזרחות של "משתמטים" מהצבא. הוא בכלל עשה צבא, ליברמן? (והכוונה פה היא כמובן לצה"ל ולא לאיזה צבא של הסובייט, ששם אתה משלם מאה רובל וחוזר הביתה כמו מלך) ליברמן, דארלינג, הדיו עוד לא התייבש על האזרחות שלך אז אני מציע שתירגע קצת.

מצורף בונוס: חרוז

אז בואו נסיים באיזה חרוזון שיצא לי: כולנו יודעים שבבוא היום בהאג - שרון הרי ישתוק כמו דג. אז שלא יתבכיין על בלומנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully