וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפסידים, מתבכיינים ורצים להתלונן במשטרה

תמי מייזלס

1.1.2003 / 10:39

מה עוד אפשר לומר על הבחירות המקדימות לליכוד ומסע ההאשמות שממשיך ללוותן? חלקן של החשדות חמורות למדי. אם תתבררנה כנכונות, יש לכמה חברי מפלגה במה להתבייש ואולי אף על מה להיענש. אך המקורות למידע המרשיע, כביכול, מכפישים לא פחות את המאשימים.

את העדים הראשיים בחקירת פרשת הליכוד, עקיבא נוף ונחמה רונן, לא ניתן לכנות אלא כמי שלא יודעים להפסיד בכבוד. עובדה זו נכונה גם בהנחה שהם דוברי אמת לאמיתה. היכן, יש לשאול, היתה האמת שעה שעקיבא נוף השתתף בחדווה במשדר המיוחד של תחרות "החוליה החלשה" שנערכה בין חברי הליכוד ושודרה ערב הפריימריז? היכן היתה האמת כשנחמה רונן התראיינה אותו ערב מגני התערוכה כשהיא מצניעה את עברה במפלגת המרכז, מדגישה את תחילת דרכה ב"צומת" הימנית ומפצירה מעל לכל שביתה האמיתי הוא רק בליכוד.

לנחמה רונן לא היה סיכוי טוב להיבחר מלכתחילה. לא היה צורך בשום שחיתות על-מנת שתפסיד, היו לכך שפע סיבות ענייניות. ראשית, עמדותיה היוניות אינן עולות בקנה אחד עם עמדותיהם המדיניות של מרבית חברי המרכז. בנוסף, למרות תחנוניה בטלוויזיה, איש לא רואה בה ליכודניקית שורשית. במפלגה שבה נאמנות לתנועה נחשבת כמעט מעלה מוסרית, עברה המפלגתי עלה לה בנקודות. לכן גם קיבל השיקול הראשון משנה תוקף. מה שמותר לשרון ושטרית - קרי, נכונות לפשרות טריטוריאליות ותמיכה במדינה פלסטינית - לא התקבל מנחמה רונן. גם תמיכתו של ראש הממשלה, עליה התבססו כנראה תקוותיה, לא הועילה, ואפילו להפך. זיהויה הברור עם מחנה שרון רק החמיר את מצבה האלקטורלי. נראה שגם אם היה הליכוד משריין מקום ברשימתו למי ששמו מתחיל באות ר' ונגמר באות נ', גם אז לא היתה נבחרת הגברת רונן. לגבי נוף, לא היו שיקולים נחרצים שכאלה, אך גם לא היו סיבות ברורות לעין לבחור דווקא בו. אין כל סיבה להניח שהפסיד כתוצאה משחיתות.

עם היוודע התוצאות אצו רצו להם נוף ורונן למשטרה בתואנה שידעו כל אותו הזמן על מעשים פליליים הנעשים, לדבריהם, בליכוד. נוף מסביר, שהרחיק לכת וניסח מכתב למשטרה עוד לפני הבחירות המקדימות. כתב, ולא שלח, במקום זאת הלך ל"חולייה החלשה". כעת הוא טוען שהלשנתו היא צו המוסר, ושהוא הוא נושא הדגל הנאמן של ערכי תנועת ז'בוטינסקי. האם קוד המוסר והחוק הפלילי (שלא לדבר על כתביו של זאב ז'בוטינסקי) התגלגלו לידיהם של הצמד נוף ורונן רק לאחר הקראת הרשימה? האם חומרת השחיתות בליכוד תלויה בתוצאות הבחירה? ומה היו עושים נוף ורונן אילו ניצחו? האם היה ניצחונם מוחק את כתם השחיתות או מצווה עליהם לשתוק בפניו? את התשובות המדויקות כנראה לא נדע לעולם. השאילות, לעומת זאת, מטילות צל כבד על שמם הטוב ואופיים של השניים, גם אם לא על תוכן עדותם. על אי מניעת פשע לא שמעו כנראה כשהחליטו לפני הבחירות שלא לדווח למשטרה על מה שהם מעידים כעת שידעו. ואם רק בהצלת הליכוד וערכיו מעונין נוף, כפי שהוא טוען כיום, מדוע לא חשב למנוע את אותם מעשים לפני שיכפישו תנועה שלמה ואף יעלו לה במספר רב של מנדטים?

ומה יעלה בגורלם של השניים לאחר שתשכח הסערה? נחמה רונן תנסה אולי למצוא לעצמה בית פוליטי רביעי. עקיבא נוף יכול להיות שייאלץ ללכת הביתה לביתו שלו.

עקיבא נוף ונחמה רונן: אתם החוליה החלשה, שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully