וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארה"ב: הצדדים נערכים לדיון מכריע מחר בבית המשפט העליון

10.12.2000 / 18:16

בית המשפט בוושינגטון יפסוק האם להמשיך את הספירה הידנית בפלורידה שהוקפאה על פי הוראתו; ביום שישי הורה בית המשפט בפלורידה לספור 9,000 קולות שנויים במחלוקת במחוז מיאמי דייד; הפער בין שני המתמודדים צומצם ל-154 קולות; התוצאות הסופיות חייבות להתקבל עד יום שלישי

המועמדים לבחירות לנשיאות בארצות הברית נערכים לקרב נוסף, אולי המכריע, בבית המשפט העליון בוושינגטון.

פרקליטיהם של המועמד הדמוקרטי, אל גור, והמועמד הרפובליקני, ג'ורג' בוש, מכינים את טיעוניהם בשאלה האם להמשיך את הספירה הידנית החוזרת בפלורידה. הפרקליטים יגישו את טיעוניהם בכתב היום בשעה ארבע אחר הצהריים, לפי שעון ארצות הברית. מחר בבוקר יקבל כל צד 90 דקות להציג את עמדתו בבית המשפט.

בית המשפט העליון בוושינגטון נעתר אמש לבקשת עורכי דינו של בוש, והורה על עצירת הספירה הידנית החוזרת של אלפי פתקי הצבעה בפלורידה עד שתתקבל החלטה אחרת. ההחלטה בוושינגטון סתרה החלטה של בית המשפט העליון בפלורידה, שהורה ביום שישי על המשך הספירה. בית המשפט בפלורידה הורה על ספירה מחודשת של 9,000 קולות שנויים במחלוקת במחוז מיאמי דייד בפלורידה, וכן העניק לגור 383 קולות שנספרו לטובתו, אך לא נחשבו בספירה הסופית.

משמעות החלטת בית המשפט העליון בוושינגטון היא שייתכן כי הקולות שנספרו בספירה הידנית בפלורידה לא יכללו במניין הקולות הסופי, דבר שיביא לנצחונו של המועמד הרפובליקני ג'ורג' וו. בוש. כרגע מוביל בוש על גור ב-154 קולות בלבד.

לפי ההתפתחות המשפטית האחרונה, ארה"ב תדע מי יהיה נשיאה הבא באופן סופי, ככל הנראה, רק ביום שני הבא, מועד כינוס האלקטורים, שנבחרו בבחירות האחרונות. המועד שמדאיג את אנשי גור הוא יום שלישי הקרוב, המועד בו אמורה מדינת פלורידה להכריז רשמית על 25 האלקטורים שייצגו אותה, הודעה שתכריע מי משני המועמדים יצליח להשיג תמיכה של יותר מ-270 אלקטורים הדרושים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully