וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארוק א-שרע: סוריה לא תוותר על אדמתה, גם אם תגווע ברעב

28.1.2000 / 8:33

לדבריו הסכסוך בין ישראל לערבים הוא מאבק על קיום ולא על גבולות

שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, אמר אתמול כי "סוריה לא תסכים להצעה שתחייב אזרחים מן השורה לכונן קשרים עם ישראל, אם ייחתם הסכם בין הצדדים".
בדברים שנשא בכינוס השנתי של התאחדות הסופרים הערביים שנערך אתמול בדמשק שב א-שרע והדגיש את "התנגדותה הנחרצת" של סוריה להקים תחנת התרעה ישראלית בגולן או להשאיר זכר כלשהו ל"כיבוש", צבאי או אזרחי. א-שרע אמר את הדברים בעקבות פנייה של התאחדות הסופרים הערביים לקבל דיווח על ההתפתחויות בשיחות השלום ועל המצב המדיני הנוכחי. יו"ר ההתאחדות, עלי עקלה ערסאן, חזר על עמדתו "המתנגדת לנורמליזציה ולהכרה בישראל". הוא הדגיש: "מה שמחייב פוליטיקאים אינו מחייב את המשכילים ואנשי הרוח".
עוד אמר א-שרע: "אלה אשר מתנגדים להשיב את האדמות הערביות הכבושות לבעליהן החוקיים מעבירים מסר לערבים, לפיו הסכסוך בין ישראל לערבים הוא מאבק על קיום ולא על גבולות". עוד אמר א-שרע כי הגעת המומחים הסוריים לדמשק מותנית בהסכמת ברק לשרטט את גבול הארבעה ביוני 67'. "זהו קו אדום שסוריה לא תוותר עליו, גם אם היא תגווע ברעב", אמר. "הנשיא אסד יסכים רק להסכם מכובד. הוא לא יסכים לשום פגיעה בתרבותנו או במנהגינו" - ציין א-שרע והוסיף: "אסד לא יעשה שום צעד אלא לאחר שיחוש את הלך הרוח ברחוב הסורי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully