וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לאסד מזהיר: יקרה אסון אם סוריה וישראל יחמיצו את ההזדמנות ההיסטורית לשלום

28.1.2000 / 8:19

הביוגרף פטריק סיל: התנופה בתהליך השלום נתונה בסכנה

הביוגרף של הנשיא אסד ומקורבו, העיתונאי הבריטי פטריק סיל, מזהיר הבוקר כי המצב בישראל, בארה"ב ובסוריה בתקופה האחרונה מעורר דאגה שמא "ההזדמנות הקטנה" שנקרתה בפני הצדדים להשיג הסכם שלום תוחמץ, "עם כל ההשלכות הטרגיות שתהיינה להתפתחות שכזו על כל הצדדים".
סיל, הנחשב לשופרו של הנשיא אסד, כתב את הדברים בעיתון הערבי "אלחיאת".
סיל מתייחס לדעה הרווחת בוושינגטון לפיה הפער בין סוריה לישראל עדיין ניתן לגישור, אך עם זאת, ככל שחולף הזמן וככל שחידוש השיחות מתעכב, "התנופה שהייתה עד כה בתהליך השלום נתונה בסכנה".
בכירים בוושינגטון הביעו עמדה דומה, למרות שהדגישו כי "צוות השלום" האמריקני והנשיא קלינטון אישית עושים מאמצים עילאיים לשכנע את סוריה וישראל לשוב אל שולחן המשא ומתן בארבעת השבועות הקרובים. הם מונים מספר סיבות לכך, בין היתר התקרבות מועד הבחירות בארה"ב, עמדתה הבלתי-מתפשרת של דמשק בסוגיית הגבולות והתנגדות סוריה וישראל לשלוח את המומחים לארה"ב. המקורות מתייחסים גם למצב הפנימי בישראל שמקשה על חידוש השיחות, ובכלל זה הם מציינים את דעת הקהל בישראל שאיננה נלהבת לעשיית וויתורים למען השגת הסכם שלום עם סוריה; פרשיית הנשיא וויצמן; חילוקי הדעות בקרב מפלגות הקואליציה והביקורת הרבה שמוטחת כלפי אהוד ברק בישראל על עמדתו המרוככת כלפי הסורים והיענותו לדרישותיהם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully